مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان محیط زیست به پانا خبر داد؛

85 درصد کشور در بحران ‌کم آبی/ سرانه مصرف آب در ایران دو برابر جهان

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان محیط زیست با بیان اینکه سرانه مصرف آب در ایران دو برابر جهان است، گفت: در حال حاضر 85 درصد کشور در بحران آبی قرار دارد که توجه ویژه به مدیریت آب ضرورت دارد.

کد مطلب: ۳۰۰۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

زهرا جواهریان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به اهمیت موضوع آب و مدیریت منابع آبی در کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اکنون 85 درصد کشور در بحران آبی قرار دارد باید برنامه ها به سمت مدیریت صحیح آب برود.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان محیط زیست ادامه داد: بنابراین باید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به سمت تغییر الگوی کشت و استفاده از محصولات کم آب برویم. یکی از سیاست های ما در دفتر توسعه پایدار توجه به تجارت آب مجازی است.
وی با تاکید بر ضرورت مدیریت در تولید و مصرف درست آب گفت: آبی که برای تولید کالا استفاده می شود آب غیر مستقیم یا مجازی گفته می شود، یعنی چه میزان آب مصرف می شود تا تولید صورت پذیرد.
جواهریان تصریح کرد: آب مجازی آب غیرمستقیم است که در تولید کالا به کار می رود، ما در استفاده از محصولات کشاورزی باید سعی کنیم که اجناس با کیفیت تولید کنیم و اگر در این موضوع مدیریت داشته باشیم، می توانیم به منابع پایه ای کشور کمک کنیم.
مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب در کشور به ویژه در بخش کشاورزی گفت: متأسفانه سرانه مصرف آب به صورت مستقیم در ایران بیش از سرانه مصرف جهانی است و می توان گفت این سرانه دو برابر جهان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار