دیدار علی نیکزاد با مقام‌های اردن در امان

خبرگزاری پانا: وزیر راه و شهرسازی در سفر به امان با نخست وزیر، وزیر امور عمومی و مسکن اردن، وزیر صنایع و تجارت و ارتباطات و وزیر حمل و نقل اردن دیدار و گفت‌وگوکرد.

کد مطلب: ۲۹۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزاش خبرگزاری پانا، علی نیکزاد که روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس وزیران مسکن و شهرسازی کشورهای آسیایی و اقیانوسیه وارد امان شده است در دیدار با یحیی الکسبی، وزیر امور عمومی و مسکن اردن نسبت به توسعه روابط دوجانبه اظهار امیدواری کرد.

نیکزاد ضمن دعوت از وی برای سفر به ایران از اردن به عنوان کشوری دوست یاد کرد گفت: دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر کارهای بزرگی را به انجام برسانند.

او همچنین با وزیر صنایع و تجارت و ارتباطات اردن نیز ملاقات کرد و با تشریح ظرفیت‌های کشورمان در زمینه های مختلف نسبت به فعال کردن کمیسیون مشترک اقتصادی دو جانبه ابراز امیدواری کرد.

وزیر اردنی نیز با استقبال از برگزاری کمیسیون مشترک نسبت به افزایش مبادلات و توسعه همکاری‌های بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

نیکزاد در ادامه سفر خود به اردن با دکتر عبدالله النسور، نخست‌وزیر این کشور نیز ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که سفیر ایران در اردن نیز حضور داشت، نیکزاد گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌های گسترده در زمینه مقابله با زلزله و مقاوم‌سازی مسکن و تولید فولاد و سیمان و ساخت راه‌آهن، سد، نیروگاه و دیگر صنایع و تکنولوژی‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است.

او همچنین با تاکید بر اهمیت برگزاری کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور پیشنهاد داد تا هیاتی از اردن به منظور گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های انرژی و حمل و نقل به ایران سفر کند.

در ادامه نخست‌وزیر اردن نیز ابراز امیدواری کرد که این سفرها در آینده تکرار شود و دو کشور اشتراکات بسیار زیادی دارند ضمن این که ایران دستاوردها و پیشرفت‌های زیادی داشته است.

النسور همچنین از موضع کشورمان در حمایت از ارتقای جایگاه فلسطین به دولت ناظر غیرعضو در سازمان ملل استقبال کرد و گفت فلسطین در سیاست خارجی ما اولویت دارد.

نیکزاد نیز ضمن تاکید بر حمایت صریح و همه جانبه مقام معظم رهبری از فلسطین اظهار کرد که حمایت از مردم فلسطین برای احقاق حقوق خود از اصول راهبردی و تفکیک‌ناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل اردن نیز دیدار کرد.

در این ملاقات وزیر راه و شهرسازی نسبت به همکاری دو کشور در زمینه استفاده از تجربیات و بازدید از مراکز تحقیقاتی پیرامون راه‌آهن، بنادر و هم‌چنین همکاری در امور انرژی اعلام آمادگی کرد.

وزیر حمل و نقل اردن نیز خواستار همکاری‌های دریایی بین دو کشور و امضاء تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه شد و گفت ما در زمینه‌های مختلف خواهان بهره‌گیری از تجربیات و امور فنی ایران هستیم.

نیکزاد و هیات همراه پس از پایان اجلاس عصر چهارشنبه، اردن را به مقصد کشورمان ترک کردند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار