مزیت صنعت مبلمان در توسعه تولید ملی و رونق اقتصادی

خبرگزاری پانا : رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون و صنایع وابسته با بیان اینکه رویکرد برنامه های اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال است ، گفت: صنعت مبلمان در توسعه تولید ملی و رونق اقتصادی مزیت های زیادی دارد و ساماندهی نمایشگاه های تخصصی و حرفه ای باید مدنظر باشد.

کد مطلب: ۲۹۹۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،علی انصاری در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه برترین های مبلمان منزل Hodex 2015 افزود : پراکندگی جغرافیایی و پایین بودن کیفیت برگزاری به اساس تولید و تجارت لطمه می زند و ضروری است که ارتقاء استاندارد برگزاری در حد برگزاری نمایشگاه های بین المللی در دستور کار برگزارکنندگان قرار گیرد.
وی افزود: اهتمام دولت برای خروج از رکود قابل تقدیر است اما اگر می خواهیم در سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی کارهای موثر و ماندگاری انجام شود، ضروری است که توجه به بخش خصوصی و حمایت از کارآفرینان و فعالان توسعه بیشتر و جدی تر شود.
وی اتکا به درآمدهای نفتی را از نقاط ضعف اقتصاد ملی دانست و گفت: موتور محرک توسعه ، تولید است و تولید می تواند شغل ایجاد کند، که خوشبختانه رویکرد دولت در تدوین برنامه ششم نیز اشتغال است و صنایع کوچک و زود بازده مانند مبلمان، دکوراسیون، لوستر و صنایع وابسته علاوه بر ایجاد اشتغال و مزیت اقتصادی خاصی می توانند سهم قابل توجهی از اشتغال کشور را به خود اختصاص دهند و به یاری دولت بشتابند.
انصاری با ابراز خوشحالی از استقبال شرکت کنندگان در این نمایشگاه تخصصی افزود: در این شرایط اقتصادی خاص، اکثر تولیدات ارائه شده در نمایشگاه حاصل اندیشه و تلاش متخصصان، مدیران و صنعتگران ایرانی است و
امیدواریم با توسعه مستمر و معنادار این صنعت علاوه بر تأمین نیاز داخلی، بتوانیم در بازارهای خارجی و در عرصه صادرات هم حرف های جدی برای گفتن داشته باشیم.
وی با اشاره به نوسان بازار ارز و تأثیر آن بر صنعت مبلمان و دکوراسیون گفت: این نوسان ها ، مقطعی و طبیعی و البته مقداری هم روانی و هیجانی است و در آغاز سال نو میلادی که اقتصاد جهانی حرکت های جدید خود را اغاز می کنند، امیدواریم مسئولان بازار پول و سرمایه این نوسان ها را به درستی مدیریت کنند ضمن آنکه خوشبختانه با توجه به وابستگی اندک صنعت مبلمان و دکوراسیون به ارز، این نوسان ها تأثیر چندانی بر این صنعت نگذاشته است.
انصاری ابراز امیدواری کرد رویکرد کشور در واردات، مواد اولیه و در صادرات هم تولید کالای با کیفیت و رقابت با محصولات مشابه خارجی باشد.
وی افزود : به طور همزمان توسعه کمی، کیفی و توسعه علمی در این صنعت در حال وقوع است و محور اساسی تمام اقدامات ما تکیه بر علم، ارج نهادن به تجربه و بکارگیری و پرورش نیروهای متخصص است وهم اکنون می توان ادعا کرد، صنعت مبلمان، تنها صنعتی است که همزمان با توسعه بازار، به آموزش و تربیت نیروی تخصصی در دانشگاه علمی - کاربردی می پردازد.
پنجمین نمایشگاه برترین های مبلمان منزل هدکس93 تا روز جمعه 19 دی در محل دائمی نمایشگاه های برترین های ایران واقع در چهارراه یافت آباد، بازار مبل ایران، شماره3 (سالن های نمایشگاهی طبقات چهارم و پنجم ) از ساعت 10صبح تا 8 شب اماده بازدید علاقه‌مندان است.

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون خبر داد /تخفیف 5 تا 15 درصدی در نمایشگاه تخصصی برندهای برتر مبلمان منزل
پنجمین نمایشگاه برترین های مبلمان منزل "هدکس93" با تخفیف ویژه از امروز لغایت 19 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های برترین های ایران افتتاح شد.
،پنجمین نمایشگاه برترین های مبلمان منزل "هدکس93" با تخفیف ویژه از امروز لغایت 19 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های برترین های ایران واقع در چهارراه یافت آباد- بازار مبل ایران شماره3- (سالن نمایشگاهی طبقات چهارم و پنجم) رسماً افتتاح شد.
رامین سمیع زاده عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون گفت : در این نمایشگاه آخرین طرح ها و دستاوردهای حوزه مبلمان و دکوراسیون شامل انواع مبلمان منزل اعم از مبلمان مدرن و کلاسیک، انواع صندلی و میز ناهارخوری، سرویس خواب، تشک و کالای خواب، لوستر و روشنایی ارائه شده است.
وی افزود : در نمایشگاه امسال عرضه بخش عمده ای از این کالاها با تخفیف های 5 تا 15 درصدی همراه است که با توجه به قیمت مناسب، کیفیت خوب و فاصله زمانی که برای تحویل مبلمان مورد نیاز است دوره زمانی نمایشگاه بهترین بازه زمانی برای خرید مردم تا قبل از عید نوروز است.
مدیر نمایشگاه "هدکس" با اشاره به اینکه این نمایشگاه هر روز از ساعت 10 صبح تا 8 شب پذیرای حضور علاقه مندان و عموم شهروندان است ، گفت : این نمایشگاه با شعار "مبلمان، نیازمند نگرشی سلامت محور" ، جدیدترین دستاوردهای این صنعت را در فضایی استاندارد و با امکانات کافی به نمایش گذاشته است.
وی تصریح کرد: امروز رونق و توسعه کسب وکار و به تبع آن افزایش اشتغال زایی مهمترین خواسته دولت هاست و بر این اساس در هنر صنعت مبلمان نیز هدف اصلی آنست که با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و نیز ارتقاء جایگاه علمی و دانشگاهی گام های مهمی در راستای توسعه کسب ‌و کارهای این هنر صنعت برداشته شود.
گامی که اگر به‌ درستی برداشته شود، نه تنها در توسعهٔ صنعتی و شکوفایی اقتصاد اثرگذار خواهد بود بلکه باعث می شود جایگاه خوبی را در بازارهای جهانی کسب کنیم.
دبیر انجمن صنفی مبلمان همچنین ادامه داد: متولی توسعه فقط دولت نیست، بلکه همچون کشورهای توسعه یافته، علاوه بر دولت، بخش خصوصی و NGOها نیز از بازیگردانان توسعه هستند. لذا خانواده بزرگ هنر صنعت مبلمان و دکوراسیون شامل بنگاه های اقتصادی، واحدهای صنفی و صنعتی، مراکز عرضه و توزیع، تشکل های صنفی و صنعتی، علمی و بطور کلی همه ارکان فعال در حوزه صنایع چوب، مبلمان و دکوراسیون مصمم هستند تا نقش و رسالت تاریخی خود را در فرآیند توسعه کشور عزیزمان ایران ایفا کنند.
وی در خصوص ویژگی های نمایشگاه امسال گفت: از جمله ویژگی های این نمایشگاه زمان مشارکت کنندگان آن هستند که همگی مورد تائید انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون بوده و قابلیت فروش و تحویل اجناس در مناسب با قیمت رقابتی و تیراژ بالا را دارا هستند.
پنجمین نمایشگاه برترین های مبلمان منزل "هدکس93" تا روز جمعه 19 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های برترین های ایران واقع در چهارراه یافت آباد، بازار مبل ایران، شماره3 (سالن های نمایشگاهی طبقات چهارم و پنجم ) از ساعت 10صبح تا 8 شب پذیرای حضور علاقه‌مندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار