طی ۲۰ ماه اخیر محقق شد؛

ساماندهی بیش از 40 هزار بی خانمان در ورودی غربی تهران

خبرگزاری پانا : شهردار منطقه 9 با اشاره به ساماندهی افراد آسیب پذیر و بی خانمان و حمایت از محرومین و نیازمندان و فعالیت در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی گفت: مددسرای امید منطقه 9 از بدو تاسیس تا آذر ماه سالجاری پذیرای 43 هزار 672 بی خانمان و کارتن خواب بوده که از خدمات این مرکز بهره مند شده اند.

کد مطلب: ۲۹۹۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پانا، سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از آسیب های اجتماعی که در کلان شهر تهران در سالهای گذشته و دور با آن مواجه بودیم ، رسیدگی به وضعیت مددجوهایی است که پناهگاه مناسبی برای استراحت و اسکان نداشتند.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود میدان آزادی ، ترمینال غرب ، فرودگاه مهرآباد و بزرگراه فتح و شهید لشگری ، منطقه 9 به نوعی دروازه غربی تهران بوده و از بعد کاهش آسیب های اجتماعی منطقه استراتژیک و مهمی است و این شهرداری در کنار سایر مناطق این ضرورت را احساس کرد تا نسبت به ایجاد مکان مناسب برای مددجویان اقدام کند تا در جهت بهسازی روانی و اجتماعی آنان فعالیت کرده و از پراکنده شدن مددجویان در سطح شهر جلوگیری کند.
حسینی افزود: در مدت یکسال اخیر ، وجود مددسرای امید منطقه 9 در اسکان ، درمان و بهبودی اقشار آسیب پذیر ، متکدیان ، معتادان ، کارتن خوابها و ... موثر بود و مشاوران و کارشناسان و پزشکان نیز برای بهبود زندگی این اقشار نیز نقش مهمی را ایفا کردند.
وی ادامه داد: تعداد و تنوع فعالیتهای مشاوران و کارشناسان بسیار پیچیده و گوناگون است که با توجه به نیاز افراد به آنها ارائه می شود و مشاوران فعال در مددسرا برای خدمت رسانی به مددجویان اقدامات زیادی را انجام می دهند و اعتیاد تنها مشکل مددجویان نیست بلکه بعضی از مددجویان منزل خود را به هر دلیلی ترک کرده اند نیز با راهنمایی و مشاوره و پیگیری مشاوران مرکز رفاه در صورت امکان به کانون گرم خانواده خود باز می گردند.
حسینی با بیان اینکه مرکز جامع رفاه و خدمات اجتماعی این شهرداری در نیمه نخست سالجاری رتبه نخست را در بخش پیشگیری و کاهش از آسیب های اجتماعی در شهر تهران کسب کرد ، اذعان داشت: شناسایی افراد بی خانمان نظیر متکدیان و کارتن خوابها در اولویت فعالیتهای این مرکز قرار دارد.
شهردار منطقه 9 اضافه کرد: بر همین اساس ، کارشناسان مرکز رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری منطقه با مشارکت سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در قالب «گشت خدمات اجتماعی» در محله های مختلف حضور می یابند و افراد آسیب دیده را به مددسرای امید منتقل می کنند.
وی به حمایت از محرومین و نیازمندان و فعالیت در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: جمع آوری اطلاعات لازم از سطح محلات در این زمینه ضروری بوده و جهت اجرای مناسب به بانک اطلاعاتی خوبی نیازمند است.
به گفته شهردار منطقه 9 ، شهروندان می توانند با مشاهده این افراد بی خانمان در سطح محلات با شماره 55522322 تماس گرفته تا کارشناسان در اولین فرصت در خصوص شناسایی و انتقال آنان اقدام کنند.

/ محمد عمرانی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار