رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خبر داد :

افتتاح نخستین فضای آموزشی سیار، ویژه کودکان کار در حریم منطقه ۲۰

خبرگزاری پانا :رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از استقرار و افتتاح نخستین فضای آموزشی سیار، ویژه کودکان کار در حریم منطقه ۲۰ شهر تهران خبرداد.

کد مطلب: ۲۹۹۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا ،فاطمه دانشور در مراسم افتتاحیه این فضای آموزشی ،که با حضور قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ انجام شد، اظهار کرد: پیشنهاد استقرار کانکس های آموزشی برای کودکان کار، به منظور ارائه خدمات آموزشی سلامت محور، فرهنگی، مشاوره ای و تحصیلی به کودکان شاغل مطرح شد، که شاهد بهره برداری نخستین فضای آموزشی سیار در مجاورت یکی از کوره های آجرپزی روستای محمودآباد شهرری هستیم.

وی عدم آگاهی والدین و کودکان از شرایط سلامت جسمی و روحی خود را از یکی از دلایل عمده ابتلای آنها به بیماری های خطر زا برشمرد و افزود :امیدواریم با مشارکت نهادهای مردمی و خیرین، این امکان آموزشی و فرهنگی برای تمامی کوره های آجرپزی این روستا فراهم شود و با راه اندازی ۶ مرکز سیار دیگر، تمامی کودکان کار این محدوده تحت پوشش قرار بگیرند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ، با تقدیر از مساعدت های اثرگذار شهرداری منطقه ۲۰ خواستار تداوم این روند شد و گفت: قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ وعده احداث بوستان و فضای بازی کودکان پیرامون این کانکس های آموزشی را داده است که اجرای آن تاثیر بسزایی در شاداب تر کردن این محیط آموزشی خواهد داشت.

لازم به ذکر است ،انجمن یاریگران خورشید به عنوان یک موسسه مردم نهاد فرهنگی و حامی کودکان آسیب دیده اجتماعی و نابرخوردار، اجرای فعالیت های آموزشی برای کودکان کار تحت پوشش این فضای آموزشی را برعهده دارد که برپایی کارگاه های آموزشی با عناوین خلاقیت تصویری، قصه خوانی، مهارت زندگی، بهداشتی، تقویت تحصیلی، بازی و سرگرمی، برنامه های ورزشی و مشاوره و سوادآموزی به والدین از جمله مهمترین آن است.

اصغر عطایی، قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ نیز در حاشیه این مراسم گفت خدمات رسانی به ساکنان محدوده حریم در این منطقه جنوبی از اولویت های مدیریت شهری منطقه ۲۰ است که به منظور حمایت و حفظ محیط های روستایی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ روستای محدوده حریم منطقه ۲۰ واقع در ناحیه ۷ شهرداری، از خدمات شهری، ترافیکی، اجتماعی برخوردار هستند و استقرار سرویس بهداشتی، احداث بوستان محلی، زمین چمن مصنوعی، ورزشگاه ، پایانه چندمنظوره اتوبوس رانی، بهسازی معابر داخلی و برپایی ده ها ویژه برنامه فرهنگی در این روستاها از جمله سایرفعالیت ها است.

/ خبر : ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار