گروه تعزیه سفیر شیراز در سوگواره ملی شبیه خوانی خوش درخشید

خبرگزاری پانا: آیین پایانی چهارمین سوگواره ملی شبیه خوانی نغمه های عاشورایی با حضور اساتید تعزیه ایران در حسینیه میاندشت اصفهان برگزارشد و از گروه تعزیه سفیر شیراز به سرپرستی استاد علیرضا حیدر پور فرد به گروه منتخب استان فارس تجلیل شد..

کد مطلب: ۲۹۷۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در چهارمین سوگواره ملی شبیه خوانی نغمه های عاشورایی در شهرستان بوئین و میاندشت در حسینیه تخماقلو برگذار شد، گروه تعزیه سفیر شیراز به سرپرستی استاد علیرضا حیدر پور فرد، گروه منتخب استان فارس، اجرای تعزیه حضرت علی اکبر "ع"به نمایش گذاش که مورد استقبال مردم قرار گرفت و با دریافت تندیس مخصوص سوگواره و دوازده لوح تقدیر و تعدادی هدایا و .. مفتخر شد.

در این مراسم تعزیه خوانان از شهرهای اراک - اصفهان -تفرش- تهران- شهریار - خمینی شهر -خوانسار -شیراز- فلاورجان و نجف آباد حضور دارند و هر شب یک شهرستان طبق برنامه به اجرای تعزیه می پردازد

اعضاء گروه از این قرار بودند علیرضا حیدر پور فرد،نسل پنجم، محمد جواد حیدر پور فرد، نسل ششم، محمد رضا حیدر پور فرد، نسل ششم، عباس حیدر پور فرد و علی زارعی، نسل هفتم تعزیه و همچنین علی رنجبر، مختاراحمدی، سید رحمان غبائی، سجاد سالاری، محمد حقیقی فرد، ابراهیم ارقمی و رضا حقیقی فرد بودند.

دبیر این سوگواره سراسری با اشاره به اینکه امسال نیز توفیقی حاصل شد تا چهارمین سوگواره شبیه خوانی را تحت عنوان نغمه های عاشورایی برگزار کنیم، افزود: از آنجایی که رسالت این سوگواره از ابتدای دوره اول ارتقاء کیفیت و گسترش در سطح کشور بوده و دلیل نامگذاری ملی آن نیز بر این اساس بوده است،

یحیایی ادامه داد: برآن شدیم تا این دوره را بنا به درخواست های مکرر در شهرستان دیگر (بویین میاندشت - حسینیه روستای تخماقلو) برگزار کنیم که البته در سه دوره گذشته به طور نسبی به اهداف فوق رسیده ایم ولی کافی نیست .

وی با تاکیدبراینکه در این راستا حمایت مسئولین ذیربط می تواند مؤثر باشد، بیان داشت: در سوگواره چهارم گروه ها و اساتید صاحب نظر و دارای عملکرد بسیار بالا شرکت نموده اند که در جای خود دارای اهمیت خاصی است و پس از بررسی گروه های متقاضی شرکت در سوگواره، گروه هایی از استان های فارس ( شیراز ) اصفهان ( اصفهان، خمینی شهر، خوانسار، نجف آباد، زرین شهرو فلاورجان )، مرکزی ( اراک و تفرش)، تهران (تهران و شهریار )، انتخاب و فرم شرکت در سوگواره به آنها ارسال گردید.

دبیر این سوگواره سراسری گفت: 11 گروه تعزیه خوان از سراسرکشور در سوگواره نغمه های عاشورایی در حسینیه اعظم روستای تخماقلوی بوئین میاندشت حضور داشتند.

یحیایی با اشاره به حضور تعزیه خوان هایی از تهران، فارس، مرکزی و تفرش و 5گروه از استان اصفهان در این سوگواره افزود: تعزیه های شهادت حر، سقاخانه اسماعیل طلا، شهادت حضرت مسلم، شهادت حضرت علی اکبر، شهادت حضرت اباالفضل، شبیه نامه امیرکبیر، بازار شام،پشیمانی یزید و شهادت امام حسین(ع) در 11 شب برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را زنده نگه داشتن قیام عاشورا، آشنایی جوانان با تعزیه خوانی و شناسایی استعدادهای درخشان وهمچنین جلوگیری ازبدعت‌های موجود درتعزیه عنوان کرد و در پایان از گروه تعزیه سفیر شیراز به سرپرستی استاد علیرضا حیدر پور فرد نیز تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار