مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

رشد 13 درصدی زایمان ها و کاهش شش درصدی سزارین در بیمارستان های فارس

خبرگزاری پانا: مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : آمار مجموع زایمان ها در شش ماه نخست اجرای طرح تحول سلامت در فارس،ازافزایش 13درصد زایمان طبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهش شش درصدی سزارین ها حکایت دارد.

کد مطلب: ۲۹۷۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید ابوالفضل هاشمی اظهار داشت:با وجود این رشد، با اقدامات فرهنگ سازی و زیرساختی صورت گرفته همچنان امید به کاهش تعداد سزارین ها و افزایش زایمان های طبیعی داریم .

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه همچنین گفت: طرح هدفمند تغییر نگرش 800مادر باردار در شیراز داد و در مورد مادرانی که نخستین بارداری را داشته اند ، برای انجام زایمان به روش طبیعی در صورت عدم وجود دلیل پزشکی برای سزارین، آماده می شوند .

وی گفت: جشنواره زایمان طبیعی، هشتم دی ماه با حضور مادران باردار و متخصصان حوزه های مختلف، در تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی فارس برگزار می شود.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مادران بارداری که نام آن ها به ثبت رسیده، همگی به این جشنواره دعوت می شوند و با حضور روسای بیمارستان ها ، متخصصان زنان و زایمان، اطفال و بیهوشی، همچنین مادرانی که زایمان طبیعی داشته اند، فواید این نوع زایمان برای مادران تشریح می شود و با عوارض ناشی از سزارین برای مادر و نوزاد، بیشتر آشنا می شوند.

هاشمی با بیان اینکه اهمیت فراوان سلامت مردم، سبب ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی رهبری در بهار امسال شد، بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز بر همین اساس، با جدیت تمام به اجرای طرح تحول در نظام سلامت، در قالب بسته های متفاوت خدمتی پرداخت که ترویج زایمان طبیعی، یکی از بسته های تعریف شده در این طرح بوده است.

وی با اشاره به گام های زیرساختی برای اجرای این بسته خدمتی، اظهار داشت:فرهنگ سازی، بازنگری قوانین، اصلاح تعرفه ها و نظارت، از جمله مواردی بود که از نیمه دوم اردیبهشت ماه مورد توجه قرار گرفت و از آذرماه، اقدامات نظارتی آغاز شده است.

دکتر حمیدرضا پارسا، سرپرست دفتر سلامت مادران، کودکان و نوزادان معاونت درمان دانشگاه نیز با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در تغییر نگرش عمومی افراد جامعه نسبت به مزایای زایمان طبیعی گفت: در این زمینه باورهای غلطی در میان برخی افراد جامعه رواج یافته که لازم است اصلاح شود.

وی بیان کرد: لازم است اطلاعات دقیقی در این زمینه در اختیار افراد جامعه قرار گیرد و مزایا و عوارض هر نوع زایمان با استنادات صحیح پزشکی به خانواده ها معرفی شود.

زایمان طبیعی از جمله بسته های خدمتی طرح تحول سلامت است که در همه بیمارستان های دولتی و دانشگاهی اجرا و ترویج می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار