استاندار اردبیل در افتتاحیه هفته فرهنگی استان :

اقتصاد استان اردبیل باید مانند فرهنگش موجب افتخار شود

خبرگزاری پانا:استاندار اردبیل گفت: باید از ظرفیت ها و عواطف جمعی اردبیلی ها در راه توسعه استان استفاده کنیم تا همچون دیانت، فقاهت و فرهنگ، اقتصاد استان نیز موجب افتخار شود.

کد مطلب: ۲۹۵۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید خدابخش در آیین گشایش هفته فرهنگی اردبیل در برج میلاد تهران افزود: در عرصه های مختلف از جمله سپهر فرهنگ و ادب چهره هایی داریم که هر یک چون ستاره ای می درخشند اما اردبیل که باعث انسجام ملی و ایجاد اولین حرکت اسلامی شیعی بزرگ در منطقه شد، هم اکنون از حیث توسعه در شرایط نامناسبی قرار دارد .

وی بیان کرد: خطه دارالارشاد نخبه های زیادی را پرورش داده و به سایر نقاط کشور و حتی دنیا فرستاده اما فعلا خود از حیث شاخص های اقتصادی در محرومیت به سر می برد به گونه ای که درآمد سرانه مردم منطقه یک دوم متوسط کشوری است .
او ادامه داد: طی یک سال گذشته با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس تلاش کردیم با اقداماتی مانند احداث پارک علم و فن اوری و ایجاد مناطق آزاد و ویژه در استان فضا و زیرساخت ها را فراهم کنیم و امروز فرصت خوبی برای بازگشت اردبیلی ها به منطقه فراهم آمده است .

استاندار اردبیل اظهار داشت: در طول سال ها نخبگان بسیاری از استان مهاجرت کردند و سرمایه های فراوانی در نتیجه این اتفاق از استان خارج شده، اما اگر اقتصاد و در نتیجه اشتغال استان به وضعیت مناسبی برسد، به طور حتم مهاجران به منطقه بازخواهند گشت و این همایش فرصت خوبی است تا مسایل استان مطرح و در عین حال از شایستگان و چهره های برتر استان قدردانی شود .

خدابخش گفت: از همه افرادی که آماده سرمایه گذاری هستند، استقبال می کنیم و سهم بانک ها و صندوق توسعه ملی را در این زمینه تضمین می کنیم چراکه به طور قطع سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و تولید ثروت می تواند نقش موثری در بهبود شرایط کنونی استان اردبیل ایفا کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار