معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:

جلسه هم اندیشی تشکل های زنبور داری استان سمنان تشکیل شد

خبرگزاری پانا: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان از تشکیل جلسه هم اندیشی تشکل های زنبور داری استان در سازمان جهاد کشاورزی خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۵۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، مصطفی شاه حسینی گفت: در این جلسه که با حضور مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه زنبور داری و رئیس گروه بخش زنبور عسل و تشکل های زنبور داری استان تشکیل شد، اهداف و ضرورت تشکیل صندوق توسعه زنبور داری در کشور، امکانات و برنامه ریزی های آن برای ارائه خدمات و تسهیلات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: زنبور داران استان 1160 میلیون ریال سرمایه در این صندوق دارند که فرصت استفاده از تسهیلات با نرخ 4 درصد به میزان 8/1 برابر سرمایه خود را دارند و همچنین می توانند از تسهیلات با نرخ 18 درصد برای طرح های متنوع و توجیه پذیر بهره مند شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان یادآوری کرد: در این جلسه از سوی مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه زنبور داری قول مساعد برای پرداخت تسهیلات ذکر شده و همچنین تامین تسهیلات برای خرید شکر مورد نیاز زنبور داران استان از کارخانه قند شاهرود، رهن یا اجاره دفتر فروش برای اتحادیه زنبور داران داده شد.

شاه حسینی همچنین از تشکیل اولین جلسه کارگروه استانی استاندارد سازی خوراک دام و طیور در سازمان خبر داد و افزود: در این جلسه روند اجرای کار تعیین شده برای تهیه مقدمات به اعضای کارگروه ابلاغ شد .

یادآوری می شود در استان حدود 700 نفر به شغل زنبور داری مشغول هستند که از 42هزار کلنی زنبور عسل سالانه حدود 250تن عسل برداشت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار