توسط محققان کشورمان انجام شد؛

تولید صنعتی داروهای خوراکی بیماری «ام.اس» با فناوری بومی

خبرگزاری پانا: دو نوع داروی خوراکی برای کنترل حملات بیماری ام.اس نیمه دوم سال جاری به بازار دارویی کشور توسط متخصصان و فعالان شرکت های دانش بنیان ایرانی عرضه خواهند شد.

کد مطلب: ۲۹۵۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، یک فعال عرصه فناوری کشور از عرضه دو رده داروی کنترل بیماری ام.اس در نوع خوراکی طی سال جاری خبر داد.


دکتر هوشمند ایلکا از اینترفرون بتا-1بی تحت عنوان تجاری زیفرون به عنوان یکی از محصولات دیگر این شرکت یاد کردکه حدودا سه سال از ورود آن به بازار دارویی می گذرد و افزود: بخش تحقیق و توسعه شرکت زیست‌دارو دانش،مطالعات، آزمایش‌ها و تحقیقات خود را روی فرآورده‌های مختلفی انجام می‌دهد که بخش عمده‌ای از این تحقیقات،‌ روی ‌تولید و عرضه فرآورده‌های دارویی کنترل کننده بیماری ام.اس متمرکز هستند.


از جدیدترین فرآورده‌ های این شرکت که مراحل نهایی را جهت ورود به بازار طی کرده‌‌اند داروهای کنترل بیماری ام‌.اس در نوع خوراکی است. تا سال گذشته تمام داروهای این عارضه از نوع تزریقی بودند و با توجه به اینکه این داروها، در جهت کنترل حملات این بیماری استفاده می شوند لذا بیمار باید بطور مداوم با یکی از این داروها تحت مراقبت قرار بگیرد وبعضی از بیماران ترجیح می دهند از داروهای خوراکی به جای تزریقی استفاده کنند و نوع خوراکی این داروها می‌تواند برای آنها قابل پذیرش باشد و از درد و رنج ناشی از بیماری بکاهد.


ایلکا با اشاره به تأیید نوع خارجی این دو دارو طی دو سال گذشته توسط سازمان غذا و داروی آمریکا افزود: امیدواریم با تأیید داروهای تولید داخل، توسط سازمان غذا و داروی ایران هرچه سریعتر انها را به بازار دارویی عرضه کنیم.


وی از عرضه این دوداروی جدید تحت نامهای تجاری تبازیو و تکلزیفوما خبر داد و افزود: این دو داروی خوراکی کنترل کننده حملات بیماری ام.اس، با استفاده از فناوری بومی و توانایی دانشمندان داخلی تولید شده اند و در آستانه ورود به بازار دارویی کشور هستند.خوشبختانه موفق شده‌ایم با بهره‌گیری از فناوری نوین و توانمندی داخلی تولید این فرآورده‌ها رانهایی و منتظر اخذ مجوزهای لازم جهت عرضه به بازار دارویی هستیم .هر دوی این محصولات که جدیدترین داروهای خوراکی مورد استفاده در این بیماری هستند تنها دو سال است که در بازارهای دارویی کشورهای اروپایی و آمریکایی عرضه شدند.


مدیرعامل این شرکت همچنین بیان کرد: مدارک لازم جهت تولید نوع داخلی این داروها به سازمان غذا و دارو ارائه شده‌ و امیدواریم به زودی و در نیمه دوم سال جاری این دو فرآورده دارویی مهم را به بازار دارویی عرضه کنیم.کل زنجیره تولید این دو محصول ‌از ابتدای مرحله سنتز ماده اولیه تا فرمولاسیون وتولید شکل نهایی فرآورده، در داخل کشورمان انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار