مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت :

تغییر نگرش به سمت توسعه کارآفرینی به جای تمرکز بر مدرک گرایی

خبرگزاری پانا:مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر نگرش به سمت توسعه کارآفرینی به جای تمرکز بر مدرک گرایی ضرورت دارد.

کد مطلب: ۲۹۴۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، عظیم محبی در این رابطه اظهار کرد: محتوای اصلی کتاب‌های آموزشی در مقطع متوسطه اول بر تفکر وکارآفرینی بنا نهاده شده است و کتاب‌های کمک آموزشی که صرفا به آسان شدن یادگیری کمک می‌کنند، با اهداف آموزش در گروه نوجوانان مغایرت دارد.

وی تصریح کرد: در گروه متوسطه اول، بیشتر کتاب‌ها نظیر مطالعات اجتماعی، سبک زندگی و کار و فناوری مبتنی بر خلاقیت و تفکر است و ورود کتاب‌های کمک اموزشی مبتنی بر تست در این حوزه‌ها به مدارس ممنوع است؛ زیرا مغایر با روح و فلسفه این آموزش‌ها به مخاطبان نوجوان است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ، از همکاری این معاونت با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و دفتر ساماندهی منابع کمک آموزشی در زمینه تدوین استانداردهای کتاب‌های کمک آموزشی با رویکرد تفکر و مهارت‌های کارآفرینی سخن گفته و می‌افزاید: اگر جشنواره رشد بتواند استانداردها و شاخص‌های مورد نظر در تولید این کتاب‌ها را برای اطلاع ناشران تدوین و منتشر کند و از آن سو ما هم بتوانیم جلوی ورود کتاب‌های نامناسب به مدارس را بگیریم، خود به خود بازار نشر به سمت آثار استاندارد پیش خواهد رفت؛ چون کمتر ناشری می‌تواند از بازار بزرگ دانش آموزی کشور چشم پوشی کند.

وی از برنامه ریزی‌های این دفتر برای توسعه مهارت کارآفرینی برای نوجوانان از جمله اجرای طرح کاشف که پروژه مشترک با دانشگاه کارآفرینی دانشگاه تهران بوده و هدف آن شناسایی استعدادهای نوجوانان است، خبر داد.

محبی با اعتراض به تبلیغات وسیع صداو سیما برای بزرگ نمایی درباره اهمیت کنکور و بدل شدن آن به یک دغدغه عمومی در میان خانواده‌ها و نوجوانان، بر ضرورت تغییر افکار عمومی به سمت توسعه کارآفرینی به جای تمرکز بر مدرک‌گرایی در میان نوجوانان تاکید کرد.


/ خبر : ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار