سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی عنوان کرد؛

سلامت زائرین اربعین حسینی/ ارائه خدمات به 14 هزار زائر

خبرگزاری پانا: با توجه به عزیمت خیل مشتاقان كربلای معلی و لزوم ارائه خدمات بهداشتی درمانی (EOC) مركز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت ضمن آماده باش و فعالیت شبانه‌روزی و سلسله جلسات روزانه روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی را پایش می‌نمایند.

کد مطلب: ۲۹۲۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجتبی خالدی گفت: تاكنون 8 دانشگاه علوم پزشكی به صورت مستقیم و 18 دانشگاه علوم پزشكی به صورت غیرمستقیم درگیر ارائه خدمات به زائرین هستند و افزایش 100 درصدی در تعداد آمبولانس‌های اورژانس 115 و افزایش 7 برابری اتوبوس آمبولانس اعزامی به شهر مرزی مهران و آمادگی مرزهای شلمچه و چذابه و مهران در ارائه خدمات از جمله اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی است.

وی گفت: 8 تیم مراقبت مرزی از دانشگاه‌های همجوار جهت پوشش زائران بازگشتی با استفاده از پزشكان و كارشناسان و مبارزه با بیماری‌ها در مرزها مستقر شده‌اند.

خالدی با بیان این که نظارت بهداشتی درخصوص سرویس‌های بهداشتی، تهیه و توزیع بهداشتی مواد غذایی، جلوگیری از توزیع مواد غذایی غیربهداشتی و معدوم سازی آنها و نظارت بر تهیه و توزیع آب آشامیدنی سالم از اهم اقدامات صورت گرفته می‌باشد، گفت: بیمارستان‌های صحرایی مرز مهران و شلمچه، مهران، آبادان، خرمشهر، ایلام، كردستان، كرمانشاه در حالت آماده‌باش بوده و با لغو پذیرش بیماران غیر ضروری با تمام توانمندی، آمادگی پذیرش بیماران و مصدومین اربعین حسینی را دارند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی كرمانشاه، خرم‌آباد، همدان و اهواز در حالت آماده باش بوده و آمادگی ارائه خدمات را در شرایط وجود انبوه مجروحین و بیماران و یا اعزام درخواست‌های بهداشتی و درمانی را به منطقه دارند و همچنین دارو و موارد مورد نظر درخصوص پیگیری و كنترل بیماری‌ها توسط مركز مدیریت بیماری‌ها تهیه و به منطقه مرزی ارسال شده است و نظارت ویژه درخصوص بیماری‌های ویروسی و گوارشی توسط مراقبان بهداشتی مرزها در حال انجام می‌باشد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی یادآور شد: درخواست وزارت بهداشت از زائرین گرامی، رعایت موازین بهداشتی درخصوص مواد غذایی و آب آشامیدنی و مراجعه به مراكز درمانی در صورت وجود بیماری‌هایی شبیه آنفلوانزا و بیماری‌های گوارشی و اعلام به مراكز بهداشتی در صورت وجود افراد تب‌دار در كاروان‌ها می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت با ارائه خدمات به حدود 14 هزار نفر و آماده باش كلیه امكانات و استعدادهای خود در پایانه‌ها و شهرهای مرزی و اعزام نیرو و امكانات خود از 18 دانشگاه علو پزشکی، امیدوار است نمره خوبی درخصوص خدمات ارائه شده از زائرین دریافت نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار