معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی تبریز:

مرکز اصلی پژوهش باید در دانشگاه ها باشد

خبرگزاری پانا: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی تبریز :مرکز اصلی پژوهش و تولید علم و فن آوری باید در دانشگاه ها باشد.

کد مطلب: ۲۹۱۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،محمد رضا رشیدی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و برگزاری سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی تبریز، پژوهش و فناوری و تولید علم را از شاخص های مهم پیشرفت برشمرد.

رشیدی با اشاره به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پژوهش ،قرن بیست و یكم را قرن علم و فناوری دانسته و هفته پژوهش را مجالی برای گزارش عملكرد و نشان دهنده حساس بودن پژوهش برای یك جامعه متمدن و پیشرفته بیان كرد.

وی، علم و فناوری و در جریان قرار گرفتن متن جامعه از فعالیتهای این حوزه را مهم دانسته و افزود جامعه باید در جریان پژوهش های دانشگاهی و علمی باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،بهترین شاخص رشد جامعه میزان تولید و فناوری های نوینی است كه جامعه دانشگاهی عرضه می كند.

محمدرضا رشیدی اظهار کرد:بودجه های تصویب شده برای پژوهش باید در دانشگاه ها مصرف شود و تولید علم و فن آوری باید از همین مکان علمی و مقدس برخیزد.

وی تاکید کرد:تولید علم باید زیربنایی باشد و علوم فقط كاربردی نیستند و مهم تر از كاربردی دانستن علم تولید آن و افرادی است كه در تولید و فناوری كار می كنند.

رشیدی ،اهمیت ،موقعیت و جایگاه پژوهشگران را در جامعه را بسیار مهم و حساس قلمداد كرد و از بی توجهی نسبت به این مسئله اظهار نارضایتی نمود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اعلام كرد، تعداد مقالات چاپ شده یك سال گذشته در مجلات بین المللی، هزار و پانصد مورد است كه از این تعداد 1200 مورد به زبان انگلیسی و بقیه به زبان فارسی می باشد كه نسبت به قبل بیش از 35% افزایش را نشان می دهد.

رشیدی اعلام كرد در مجموعه دانشگاه علوم پزشكی تبریز، بیست و شش مركز تحقیقاتی سه مركز رشد، سه پژوهشكده و 10 شركت دانش بنیان، فعالیت می كنند كه 16 محصول از تولیدات این مراكز دانش بنیان تاییدیه گرفته و از این تعداد چهار محصول تجاری سازی شده است.

محمد رضا رشیدی در این جلسه از برگزاری سیزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه، در روزهای 23 ، 24 و 25 آذرماه خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار