به مناسبت هفته پژوهش و فناوری؛

از معلمان پژوهشگر نمونه استان قزوین تجلیل به عمل آمد

خبرگزاری پانا: به مناسبت هفته پژوهش، طی مراسمی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان از 40 نفر معلمان پژوهشگر برتر استان تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۲۹۱۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانا، معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، گفت: در سنت علمی پیشینیان به خصوص سنت اسلامی، پژوهش و تحقیق و اجتهاد علمی برای استنباط حقایق از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است، از اینرو معلمان به عنوان راهبران آموزشی باید نسبت به این موضوع توجه دوچندانی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین 'محی الدین بهرام محمدیان' افزود: شناسایی، آسیب شناسی، درمان، پیشگیری از وقوع مشکل و اتخاذ راه حل سریع برای حل آن از مهمترین فواید و دستاوردهای پژوهش است.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش ما طی سال های اخیر به رویکرد پژوهش محور اهمیت زیادی داده شده و اگر به صورت تاثیرگذارتری جمع بندی و مورد پیگیری قرار گیرد، شاید در آینده بتوانیم برای تهیه نقشه کلان آموزش و پرورش از آن پژوهش ها استفاده کنیم.

محمدیان عدم استفاده از درس های تجربیات نا موفق را یکی از کاستی های مهم در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: با استفاده از همین تجربیات و تکمیل و اصلاح آن می توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد.

وی اظهارکرد: رویکرد کنونی آموزش و پرورش کشور در محتوای آموزشی این است که 10 تا 20 درصد تولید محتوا را بر عهده معلم بگذاریم؛ چرا که هیچ تحولی رخ نمی دهد مگر با محوریت معلم که تحقق آن نیز در گرو روحیه پژوهشگری در خود معلم است.

محمدیان خاطرنشان کرد: 11 حوزه یادگیری در رویکرد جدید برنامه درس ملی پیش بینی شده است که شامل تفکر و حکمت، قرآن، زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، بهداشت، سلامت، تربیت بدنی، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، کار و فناوری، مهارت های زندگی، فرهنگ، هنر و تمدن و زبان های خارجی است.

وی افزود: اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش از دیگر اهداف برنامه درسی و نظام های آموزشی متفاوت است و هدف ما در سند تحول، دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است که برای دستیابی به این هدف، لازم است رویکرد فطرت، دانش آموزان مد نظر قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار