رییس اتاق بازرگانی استان فارس:

صادرات کشاورزی باید جایگزین صادرات نفتی شود

خبرگزاری پانا: رییس اتاق بازرگانی استان فارس گفت :صادرات محصولات کشاورزی باید جایگزین صادرات نفت و درآمدهای متکی به آن شود.

کد مطلب: ۲۹۰۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهدی فرقانی در همایش توسعه کشت های گلخانه ای در شیراز افزود:شرایط حاکم بر اقتصاد کشور اتکا به دلارهای نفتی را بی تاثیر کرده و بر همین مبنا باید بازرگانی بر صادرات را در بخش های دیگر هدفمند کرد.
وی اظهار داشت :برای تحقق این هدف ، انجمن های غلات ،انجیر و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در فارس تشکیل شده تا با سیاستگذاری ها و برنامه ریزهای هدفمند موضوع جایگزینی صادرات کشاورزی را پیگیری کند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این همایش گفت:توسعه گلخانه ها و کشت گلخانه ای با هدف افزایش سهم صادرات کشاورزی در فارس دنبال شده است .
مجید رضا پاکاری افزود:هم اکنون یک میلیون و 310 هزار مترمربع گلخانه در فارس فعال است که از این میزان یک میلیون مترمربع آن به تولید محصولات سبزی و صیفی اختصاص دارد، 150 مترمربع گیاهان زینتی و در مابقی آن گیاهان دارویی تولید می شود.
پاکاری ادامه داد:هم اینک در شهرستان های سپیدان ،نی ریز،داراب ،جهرم ،پاسارگاد و لارستان کشت محصولات گلخانه ای بالاترین سطح را دارد.
وی گفت:محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای این استان که در 29شهرستان استان کشت می شود با تولید 152هزار تن در سال 228 میلیارد ریال ارزش اقتصادی دارد.
پاکاری بیان کرد:90درصد از محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای فارس در این استان مصرف و 10 درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی گفت:مسوولان با ایجاد شرایط مناسب و تسهیلات ارزان قیمت می توانند در توسعه کشت گلخانه ای و ایجاد درآمد صادراتی اثرگذار باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار