رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز:

تبدیل بافت قدیمی شهر شیراز به مراکز تجاری ممنوع شود

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز با بیان اینکه برخی گروه‌ها از بی‌برنامگی مسئولان در بافت فرسوده شیراز سوءاستفاده کرده و این مناطق را تبدیل به مراکز تجاری می‌کنند، گفت: تبدیل بافت قدیمی شهر شیراز به مراکز تجاری ممنوع شود.

کد مطلب: ۲۸۹۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهرام پارسایی در این باره اظهار داشت: 370 هکتار از بافت فرسوده شهر شیراز بافت تاریخی است که حدود 60 هکتار مربوط به محدوده حرم‌های مطهر است.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورا تلاش کرده با ارائه سیاست‌های تشویقی افراد را به اسکان در این بافت ترغیب کند، افزود: کسانی که بخواهند خانه‌های غیرتاریخی خود را با حفظ معماری اصیل تجدید بنا کنند از عوارض و تامین پارکینگ معاف می‌شوند.
وی گفت: متاسفانه برخی گروه‌ها از بی‌برنامگی مسئولان در بافت فرسوده سوءاستفاده کرده و این مناطق را تبدیل به مراکز تجاری می‌کنند که کاملا با هویت این منطقه در تعارض است و از مسئولان امر باید جلو این امر را بگیرند.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز افزود: گروهی با استفاده از کمیسیون ماده 5 می‌خواهند این بافت را تبدیل به مراکز تجاری کنند و درصورتی که این روند ادامه یابد ما در آینده بافت تاریخی نخواهیم داشت.
پارسایی با بیان اینکه همه مردم شهر از رونق گردشگری بهره‌مند می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم منافع بافت تاریخی به همه شهروندان برسد و بافت تاریخی که بخشی از تاریخ شیراز را نشان می‌دهد، حفظ شود باید این بافت را به مسیر گردشگری هدایت کرد.
وی تصریح کرد: اگر بافت تاریخی به مراکز تجاری تبدیل شود فقط منافع گروهی خاص تامین می‌شود و هویت بافت تاریخی شهر نیز از بین می‌رود.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز بیان کرد: این گروه‌ها به بهانه کمک و توسعه بافت تاریخی وارد شده اما پس از مدتی با تغییر در اهداف ذکر شده اطراف بافت تاریخی مانند مدرسه خان و خانه شهید دستغیب را تبدیل به مراکز تجاری می‌کنند.
پارسایی افزود: کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز تلاش می‌کند تا با ارائه طرحی مانع تخریب بافت فرسوده چه خانه‌های تاریخی و چه خانه‌های غیرتاریخی و تبدیل آن به مراکز تجاری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار