اپراتور دوم تلفن همراه، شبکه نسل چهارم را به طور رسمی و تجاری راه اند

خبرگزاری پانا : مدیرعامل اپراتور دوم گفت: راه اندازی شبکه نسل چهارم کمتر از 100 روز پس از دریافت پروانه راه اندازی نسل های بالاتر از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد و این شرکت اولین اپراتوری است که در کمترین مدت شبکه نسل سوم را به شبکه نسل چهارم تغییر داد.

کد مطلب: ۲۸۸۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، علیرضا قلمبر دزفولی روز چهارشنبه در مراسم راه اندای رسمی و تجاری شبکه نسل چهارم اپراتور، گفت: از مزایای این شبکه امکان انتقال فایل های حجیم در مدت زمان کوتاه، بهبود مدت زمان پاسخگویی در شبکه و بهبود عملکرد شبکه است.

وی ادامه داد: سرعت دانلود در نسل سوم یک تا 5 مگابیت در ثانیه بود که با راه اندازی نسل چهارم این میزان به طور متوسط 10 تا 40 مگابیت در ثانیه خواهد رسید.

مدیرعامل اپراتور دوم اظهار داشت: برنامه آپلود در نسل سوم 20 تا 500 کیلوبیت در ثانیه بود که با راه اندازی نسل چهارم به یک تا 15 مگابیت در ثانیه خواهد رسید.

دزفولی گفت: مدت زمان پاسخگویی در شبکه نسل سوم 100 تا 200 میلی ثانیه بود که این میزان در نسل چهارم به 50 تا 150 میلی ثانیه رسیده است.

وی ادامه داد: 603 شبکه در 216 کشور دنیا در حال راه اندازی و ایران جزو 100 کشور اول دنیا می باشد که به شبکه نسل چهار پیوسته است.

مدیرعامل اپراتور دوم گفت: مشترکین تلفن همراه تا سال 2019 در دنیا به 9 میلیارد می رسد در حالی که مشترکین نسل چهارم 7 میلیارد است که خود را با رشدی قابل توجه به کل مشترکین تلفن همراه دنیا نزدیک می کند.

دزفولی گفت: 70 درصد رشد دیتا در جهان تا سال 2018 مربوط به خاورمیانه خواهد بود که از طریق MTN به 10 میلیارد خواهد رسید که رشدی 11 برابری را خواهد داشت و حجم دیتا نیز در این سال به 15 اگزابایت خواهد رسید.

دزفولی در خصوص تاثیر حوزه اینترنت پهن باند در اقتصاد نیز گفت: هر 10 درصد افزایش پهن باند 1.35 درصد رشد در تولید ناخالص ملی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل اپراتور دوم گفت: پس از راه اندازی شبکه نسل سوم حجم مصرف دیتا در کشور 32 درصد افزایش داشته و سرعت انتقال دیتا نیز 15 برابر می شود.

دزفولی گفت: تا اسفندماه پیش بینی ما بر این است که با راه اندازی شبکه نسل چهار رشد مصرف دیتا 170 درصد افزایش یابد.

همزمان با راه اندازی رسمی و تجاری شبکه گسترده نسل چهارم اپراتور دوم در تهران، این شبکه در ارومیه، بابل، تبریز، قزوین، قم، کرج، مشهد و همدان راه اندازی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار