رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس:

متولیان امور فرهنگی و هنری باید یا هنرمند یا هنردوست و یا هنر پرو باشد

خبرگزاری پانا:رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس گفت:ارائه نقطه نظرها و دیدگاه های کارشناسانه متولیان مسائل فرهنگی و هنری در مناطق و شهرستان ها می تواند در کیفیت بخشی و اجرای مطلوب این فعالیت ها مؤثر باشد.

کد مطلب: ۲۸۸۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،سعید رضا کامرانی در جمع کارشناسان فرهنگی و هنری ادارات آموزش و پرورش سراسر استان درکانون فرهنگی تربیتی ناحیه 4 شیراز با بیان اینکه هنر دریچه ای است بر احساسات و اندیشه های هر انسانی گشوده می شود، گفت : بروز این احساسات در آثار هنری منعکس می شود و لذتی که مخاطب از این آثار می برد به مراتب بیشتر از خالق آن آثار است .بنابر این متولیان امور فرهنگی و هنری باید کسانی باشند که یا هنرمند یا هنردوست و یا هنر پرور باشند .

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام « سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » توسط مقام معظم رهبری گفت : ضروری است با آسیب شناسی کارشناسانه مسابقات فرهنگی و هنری سال گذشته و بهره گیری از نتایج آن به گونه ای برنامه ریزی و راهکار ارائه نماییم که این مسابقات در سال جاری به بهترین نحو و با شکوه هرچه تمام تر برگزار گردد .

کامرانی افزود : مسابقات فرهنگی و هنری امسال نیز با عنوان شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است در تمام گرایش های هنرهای دستی ، تجسمی ، آوایی ، نمایشی و فعالیت های ادبی و موضوعات آزاد برگزار می گردد .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع تعیین شده پرسش مهر امسال ریاست جمهوری گفت : انتخاب این موضوع بیانگر لزوم توجه جدی به بحران خشکسالی و فرهنگ سازی در این زمینه است ، بنا بر این بیائید این بار در رابطه با بحران آب و خشکسالی نیمه خالی لیوان را ببینیم واطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب در این خصوص را در برنامه های فرهنگی و هنری مدارس بگنجانیم .

کامرانی با بیان اینکه همه کارشناسان فرهنگی وهنری به عنوان رابط کتاب فرهنگیان هنرمند استان فارس تعیین شده اند گفت: این اداره در راستای تهیه بانک اطلاعاتی فرهنگیان هنرمند که حداقل در سطح استان حائز رتبه های ممتاز در رشته های مختلف هنری بوده اند در نظر دارد اقدام به جمع آوری و چاپ کتاب فرهنگیان هنرمند استان فارس نماید ، برهمین اساس کارشناسان فرهنگی و هنری ادارات می بایست حداکثر تا پایان دی ماه آثار فرهنگیان هنرمند رسمی ، شاغل ، بازنشسته ، و فوتی را در مناطق و شهرستان ها جمع آوری و به استان ارسال نمایند .

وی در پایان با اشاره به نظر مقام معظم رهبری که فرهنگ را از اقتصاد مهمتردانسته اند به کارشناسان فرهنگی و هنری ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های استان فارس توصیه کرد: نسبت به سالهای دیگر در این زمینه فعالیت های بیشتری انجام دهند و لازمه آن بیشتر شدن ارتباط کارشناسان فرهنگی و هنری با مدارس ، دانش آموزان و هنرمندان مناطق و شهرستانها وانتقال نقطه نظرها و راهکارهای اجرایی به مسئولان در اداره کل می باشد چرا که این تعاملات هستند که می تواند در رسیدن به اهداف بسیار موثر باشد .

کامرانی با بیان اینکه انسان چون خلیفة الله است مطمئنا مقداری زیادی خلاقیت در فطرت او نهفته است که ما باید آنها رادر وجود دانش آموز شکوفا کنیم . گفت : بحث فرهنگ و هنر بحث مهمی است و در هر مسئله ای که توجه کنید از مسائل مذهبی و فرهنگی گرفته تا مسائل اجتماعی و شهر سازی و ... هنر دیده می شود و قریب به اتفاق هرچه که از دوران گذشته به ما رسیده است در قالب هنر بوده و بسیاری از مسائل علمی هم در این قالب منتقل شده است و اگر ما هنر را رها کرده و مورد بی توجهی قراردهیم آیندگان ما را نفرین خواهند کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار