كارگروه ˝همایش ملی آسیب شناسی زبان خارجی در ایران˝ در شهرستان سبزوار

خبرگزاری پانا: كار گروه ˝همایش ملی آسیب شناسی زبان خارجی در ایران˝ با همكاری دانشگاه حكیم سبزواری و آموزش و پرورش سبزوار تشكیل شد.

کد مطلب: ۲۸۸۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهیار علوی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه حكیم و دبیر این همایش ملی با مهم خواندن این همایش گفت: زبان خارجی را به عنوان یك زبان بیگانه تلقی نكنیم بلكه آن را زبان بین المللی و دوم خود قلمداد کنیم.

وی با توجه به نیاز جامعه ی امروز به زبان دوم، به خصوص زبان انگلیسی یادآور شد: امروزه تمام فن آوری ها نوین و تبادل اطلاعات با این زبان انجام می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه حكیم تصریح كرد: در نظر است تا با افزایش ظرفیت های موجود آن را برای سال های آینده به صورت بین المللی بر گزار کنیم.

دبیر همایش ملی آسیب شناسی زبان خارجی در ایران زمان اجرای این همایش را اردیبهشت سال آینده بیان كرد و ادامه داد: در این همایش دو روزه علاوه بر نشست های عمومی، بحث های تخصصی با حضور استادان بزرگ كشور برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این همایش كه با همكاری آموزش عالی، مؤسسات علمی آزاد و فرهنگستان زبان فارسی برگزار خواهد شد را آسیب شناسی زبان انگلیسی در ایران بیان كرد و ادامه داد: آفت زدایی و توجه به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول دنیا از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

دبیر این همایش با اشاره به گرایش خانواده ها به آموزش زبان انگلیسی فرزندان، خاطر نشان كرد: حضور جامعه ی آموزش و پرورش در این همایش باعث افزایش سطح علمی معلمان و دبیران آن خواهد شد.

معاون مدیر كل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در ادامه توجه به زبان انگلیسی را یك ضرورت دانست و گفت: در راستای این همایش می توان از مقالات دانش آموزان و معلمان نیز استفاده كرد.

دكتر مرتضی بینش ادامه داد: بخش عمده ای از مخاطبان این همایش دبیران و معلمان آموزش و پرورش خواهند بود.

وی اظهار امیدواری كرد: با توجه به حضور كارشناسان و مؤلفین كتب زبان در مدارس راهكارهای بهبود و توسعه ی كیفیت آن در این همایش بررسی و تحلیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار