شهدای هنرمند با هنر خویش روح مجاهدت و ایثار را پاس داشتند

خبرگزاری پانا:رییس مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: شهدا بویژه شهدای هنرمند با هنر خویش روح مردانگی، مجاهدت و ایثارگری را پاس داشتند.

کد مطلب: ۲۸۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار ابوالفضل مسجدی، در یادواره شهدای هنرمند استان گیلان در رشت افزود: شهدای هنرمند با ابزار هنر، روح مجاهدت و ایثار را در رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی زنده تر می کردند.

وی اظهار کرد: آنان از میان همه ناهمواری ها و مشکلات ، با بصیرت خود پای اصل دین و ولایت ایستادند.

سردار مسجدی خاطر نشان کرد: شهدا با ابتدایی ترین امکانات اما با روحی بلند و بینشی عمیق، در صحنه نبرد حاضر شدند.

وی تصریح کرد: شهدای هنرمند با بصیرت خود به موقع پای کار آمدند و خود را شناختند و تحت تاثیر خواص بی بصیرت جامعه قرار نگرفتند.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان نیز در این مراسم گفت: بسیج همواره در دوران انقلاب و مراحل مختلف، توانمندی خود را در کمک به اداره کشور و صحنه  های مختلف نشان داده است.

کیومرث دولتی افزود: شهدا در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و همچنان با آموزش فرهنگ ایثار و مجاهدت خویش ، در عرصه دفاع از فرهنگ ، دین و اعتقادات یاریگر ما هستند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، آنچنان که باید فعالیت صورت نگرفته این در حالیست که ترویج این فرهنگ در همه ابعاد موجب تعالی است.

وی با بیان اینکه امروز بسیج و شجره طیبه آن به عنوان یک سازمان مردمی و تاثیرگذار است، افزود: این سازمان مردمی می تواند بازوی توانمندی برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی در سراسر دنیا باشد که تقسیم بندی بسیج به اقشار مختلف یکی از راهکارهای فعالیت تخصصی در عرصه های مختلف است.

دولتی برگزاری کنگره استانی شهدای هنرمند گیلان را یکی از برنامه های محوری این سازمان به مناسبت هفته بسیج عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج هنرمندان گیلان از ابتدای امسال با تشکیل ستاد کنگره شهدای هنرمند استان به جمع آوری و تکمیل اطلاعات از جمله وصایا، عکس ها و دل نوشته ‎ ها ی آنان پرداخته است.

وی با بیان اینکه وصایای شهدا را در قالب پیامک به مخاطبان خود ارسال کرده ایم، ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت در دوران جنگ تحمیلی موجب شد تا امروز در نقطه امن قرار گیریم، لذا پیام ها و وصایای شهدا راهگشای مشکلات امروز ماست.

مسوول بسیج هنرمندان گیلان خاطرنشان کرد: 41 هنرمند شهید در گیلان شناسایی شده است.

در مراسم یادواره شهدای هنرمند گیلان از سه فیلم مستند در ارتباط با شهدای هنرمند استان با عناوین ' عطر شالیزار ' ،' خواب سبز' و ' گنجشک خونین پر' و دو کتاب با عناوین ' یک آسمان پرنده عاشق' و ' آفاق جان ' به ترتیب با مضامین وصیت نامه شهدا و اشعار آیینی رونمایی شد.

یادواره شهدای هنرمند گیلان با حضور جمعی از مدیران استان ، بسیجیان و خانواده های شهدای هنرمند بمناسبت هفته گرامیداشت بسیج در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص)رشت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار