گزارش پانا از نشست خبری سومین جشنواره هنر مقاومت:

موزه دائمی هنر مقاومت تاسیس می شود/جشنواره هنرمقاومت بدون شعار برگزار می شود

خبرگزاری پانا:دبیر کل سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: قطعا جشنواره ما مخاطبان جدی را در سراسر جهان خواهد داشت و در تلاش هستیم که موزه دائمی هنر مقاومت را در آینده ای نزدیک تاسیس کنیم.

کد مطلب: ۲۸۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، صبح امروز نشست خبری سومین جشنواره بین المللی هنر مقاومت با حضور حبیب الله صادقی دبیر کل جشنواره هنر مقاومت و محمد حبیبی دبیر اجرایی این رویداد هنری در بنیاد روایت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حبیب‌الله صادقی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت : در شرایطی که تحریم‌ها به صورت ناآگاهانه تمام بدی‌ها و کجی‌ها را به سمت انقلاب اسلامی هدایت می‌کند اگر ما هدفمند بودن جشنواره جهانی هنر مقاومت و کیفیت این آثار را قبول کنیم به واقع به جایگاه حقیقی آن پی خواهیم برد.

وی ادامه داد:در دوره های گذشته جشنواره به شکل بسیار خوبی برگزار شدو برگزاری موفق این دو دوره باعث شد تمام نگاهها به سومین دوره این رویداد هنری باشدهمچنین با مشاهده کتاب اول و دوم شاهد یک اتفاق بزرگ و به سامان هستیم و جشنواره سوم نیز در شرایطی که فرهنگ و هنر اسلامی در نهایت مظلومیت مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته حرکت خود را ادامه خواهد داد.

دبیرکل سومین رویداد هنری هنر مقاومت در ادامه به مشارکت فرهنگستان هنر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بنیاد روایت گفت: در این دوره نیز با همکاری واحد بین‌الملل فرهنگستان هنر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه‌های جشنواره جهانی هنر مقاومت را پیگیری می‌کنیم و کارگاه‌های موفقی را تا کنون برگزار کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: تحریم در حوزه فرهنگ و هنر معنایی ندارد و هنر اجتماعی راه خود را پیدا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این نشست صادقی یادآورشد: سومین دوره از این جشنواره در رشته‌های نقاشی، طراحی و چاپ دستی‌، نقاشی‌خط ،‌ تصویر سازی‌، پوستر‌، نگارگری،‌ عکاسی‌، کارتون و کاریکاتور‌، طرح‌های حجمی‌، انیمیشن‌، هنرهای جدید و مفهومی‌ برگزار می شود.

وی ادامه داد: دبیری این جشنواره در بخش های مختلف بر عهده ادهم ضرغام‌، غلامعلی طاهری‌، حسین غلامی،‌ خشایار قاضی‌زاده‌، محمد خزاعی‌، مینا صدری‌، سیدعباس میرهاشمی‌، مسعود شجاعی طباطبایی،‌ طاهر شیخ‌الحکمایی‌، سیدعلیرضا گلپایگانی‌، مصطفی گودرزی و علی اصغر شیرازی دبیری این بخش‌ها را برعهده دارند.

دبیر کل جشنواره سوم هنر مقاومت در ادامه با اشاره به این مطلب که بی‌شک ندای حق را کسی نمی‌تواند خاموش کند گفت: از این رو ما مخاطبان جدی در سراسر جهان خواهیم داشت و تا آذرماه سال 92 که جشنواره به صورت رسمی افتتاح شود‌، فعالیت‌های دبیرخانه را به صورت کارگاه‌های تخصصی هنر در تمام کشور دنبال خواهیم کرد و همکاری خوبی با سایر نهادهای فرهنگی،هنری برقرار می کنیم.

وی به برگزاری ورک شابهایی برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره هنر مقاومت اشاره کردو گفت: این جشنواره به دور از هرگونه شعاری و همراه با قرائت‌های مردمی و خویشتن فرما راه خود را ادامه خواهد داد و همانطور که در دو دوره گذشته کارگاه‌های متعددی را در خردادماه برگزار کردیم، امسال نیز این اتفاق را بار دیگر انجام خواهیم داد. پیش از این نیز در دهه اول محرم با همکاری دانشگاه‌های تهران‌، الزهرا‌، تربیت مدرس‌ و... کارگاهی را با موضوع هنر مردمی و مقاومت برگزار کرده بودیم.

صادقی همچنین درباره فاصله‌ی 9 ماهه از زمان داوری آثار تا برگزاری جشنواره اظهار کرد: فروردین ماه هر سال معمولا شاهد اتفاق خاصی نیستیم و در دو ماهه بعد از آن نیز تمام کشور درگیر امور سیاسی و انتخابات است که این اتفاق قطعا حوزه فرهنگ و هنر را تحت الشعاع قرار می‌دهد به همین دلیل ترجیح دادیم با یک فاصله مشخص از این اتفاق تاریخی، شاهد برگزاری سومین دوره جشنواره باشیم.

وی همچنین درباره رشته‌هایی که به صورت بین‌المللی در سومین دوره برگزار می‌شود‌ نیز یادآور شد: هنرمندان بین‌المللی در تمام رشته‌ها امکان ارسال آثار را دارند اما فکر می‌کنم رشته‌هایی همچون خط-نقاشی‌، هنر جدید و تصویرگری با استقبال بیشتری روبرو شود.

دبیر کل جشنواره سوم هنر مقاومت درباره تاسیس یک موزه گفت:نمایش، بهترین‌های سه دوره قطعا بهترین‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و در صدد هستیم تا موزه دائمی را از هنر مقاومت گردآوری کنیم ،از سوی دیگر قرار بود به همت شهرداری موزه‌ای با عنوان ماه منیر‌، قمر بنی هاشم، در حد فاصل امام حسین تا شهدا راه اندازی شود و دفتر بسیج نیز قصد دارد موزه هنر مقاومت را راه‌اندازی کند که اگر چنین اتفاقی بیفتد آثار خلق شده در این جشنواره بهترین فرصت را برای ارائه در چنین فضایی پیدا خواهند کرد.

در بخش دیگری از این نشست محمد حبیبی،دبیر اجرایی سومین جشنواره هنر مقاومت نیز در بخشی دیگر از این نشست گفت : جشنواره دوم سال 90 در هشت رشته برگزار شده بود در حالی که در این دوره چهار رشته تصویر سازی‌، نگارگری‌، خط -نقاشی‌ و بخش پژوهش را اضافه کردیم.

وی ادامه داد: دو بخش کاریکاتور و طراحی با دو زیرشاخه متفاوت برگزار می‌شوند به طوری که بخش کاریکاتور و کارتون را با یکدیگر و طراحی و چاپ دستی را نیز در کنار هم خواهیم داشت.

دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت اضافه کرد: همچنین با اشاره به تغییر زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره گفت: علاقه‌مندان تا 25 بهمن ماه برای ارائه آثار خود فرصت دارند و جشنواره در تقویم همیشگی خود در آذرماه سال 92 برگزار می‌شود.

یادآور می شود، سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با همکاری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تاکید بر فرهنگ پایداری در هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار