نسخه های پزشکان در استان فارس الکترونیکی می شود

خبرگزاری پانا: قائم مقام معاونت قائم مقام وزرات بهداشت ودرمان از الکترونیکی شدن نسخه های درمانی خبرداد.

کد مطلب: ۲۸۶۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، ناصر کلانتری در ستاد کشوری برنامه پزشک خانواده شهری ونظام ارجاع در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: تلاش داریم تا اوایل خرداد ماه سال آینده نسخه نویس را به صورت پکپارچه در کل کشور الکترونیکی کنیم تا بتوانیم در راستای تحول نظام سلامت واجرای برنامه پزشک خانواده خدمات درمانی گسترده تری را به بیماران ارائه دهیم.
وی بابیان اینکه از آنجایی که در کشور تنها استان فارس واستان مازندران برنامه پزشک خانواده را تاکنون با موفقیت انجام داده اند اضافه کرد: در تلاش هستیم پس از رفع پاره ای از مشکلات موجود در اجرای برنامه پزشک خانواده، طرح یاد شده و نسخه نویسی الکترونیکی را در استان های فارس مازندران وسایر استان های کشور اجرا کنیم.
به عقیده کلانتری برای اجرای گسترده برنامه پزشک خانواده در سطح کشورعلاوه بر اینکه تمامی دستگاه ها در اجرای این طرح به دانشگاه کمک داشته باشند در تلاش هستیم از سوی وزارتخانه بهداشت ودرمان نیز تمامی شرایط را برای اجرای طرح بکار گیرد.
وی اجرای برنامه پزشک خانواده در نظام سلامت را به عنوان یکی از اهداف بزرگ وزراتخانه یاد کرد وافزود: دولت تدبیر وامید خواهان دسترسی تمامی اقشار جامعه به خدمات گسترده درمانی است و به همین منظور به سمتی حرکت خواهد کرد که بتواند بیشترین خدمات بهداشتی درمانی را با کمترین هزینه ذر اختیار افراد جامعه قرار بدهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با فراگیر شدن برنامه پزشک خانواده در استان فارس هم اکنون بسیاری از پزشکان متخصص و فوق تخصص در سراسراستان به عضویت این برنامه در آمده اند و بیماران با داشتن برگه ارجاع و پرداخت هزینه ای ناچیز می توانند به صورت کامل از خدمات درمانی بهره مند شوند.
دکتر محمد هادی ایمانیه اضافه کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 2 میلیون و 500هزار نفر در برنامه پزشک خانواده فارس تعداد یک هزار و 51 پزشک در برنامه پزشک خانواده به مداوای بیماران می پردازند که 670 پزشک از مجموع این آمار در شیراز فعالیت می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مطرح کردن اینکه فارس همچنان با کمبود پزشک عمومی در اجرای برنامه پزشک خانواده مواجعه است، گفت: تلاش داریم با همکاری نظام پزشکی پزشکانی را طبابت را رها کرده اند را جذب برنامه پزشک خانواده بکنیم.
وی با اعلام اینکه ماهانه دو هزار و 500 نفر با سامانه1590 تماس می گیرند، اضافه می کند:16 درصد از این تماس ها مربوط به شکایات بوده و مابقی درخواست هایی جهت مشاوره و کسب اطلاعات در خصوص پزشکان است.
ایمانیه افزود: بیشترین شکایت مردمی در سامانه1590 به دشوار بودن مرحله گرفتن برگه ارجاع مربوط می شود و عده ای نیز با بیان اینکه پزشکان عمومی را قبول ندارند، این برنامه را زائد و زمان بر می دانند.
وی از پزشکان خانواده خواست تا نسبت به ارائه برگه ارجاع حساسیت بیشتری به خرج دهند و در مواقع مورد نیاز بیماران را به متخصصین ارجاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار