معاون دادستان شیراز خبر داد:

رئیس سابق جهادكشاورزی فارس محكوم شد

خبرگزاری پانا: معاون دادستان شیراز و سرپرست اجرای احكام كیفری استان فارس گفت: حكم دو مفسد اقتصادی استان فارس قطعی و برای اجرا به مجتمع اجرای احكام كیفری ارسال شده است.

کد مطلب: ۲۸۶۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، قاضی اصغر بلارك افزود: متهمین این پرونده، مهرزاد خرد رئیس وقت جهادكشاورزی فارس و غلامرضا مقصودی مدیر عامل وقت صندوق حمایت از بخش كشاورزی هستند.

وی ادامه داد: حكم این متهمین پس از رسیدگی به اتهاماتشان در شعبه 120 جزائی شیراز، به استناد ماده 250 قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور كیفری، در شعبه 17 دادگاه تجدید نظر استان فارس تائید و جهت اجرا ابلاغ شده است.
قاضی بلارك ادامه داد: هر یك از نامبردگان به اتهام تصرف غیرقانونی در اموال دولتی به میزان یك میلیارد ریال به پرداخت وجه مذكور در حق صندوق حمایت از بخش كشاورزی و همچنین به استناد ماده 598 قانون مجازات اسلامی به تحمل 35 ضربه شلاق محكوم شده‌اند.
او با اشاره به بند "ز" ماده 36 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 93 تصریح كرد: با توجه به اینكه جریمه هر یك از محكومین این پرونده یك میلیارد ریال است، پس از قطعیت حكم، مراتب جهت اطلاع‌مردم به رسانه‌ها اعلام شده و انتشار آن بلامانع است.
در اواخر سال 1390 و به‌دنبال بازرسی توسط سازمان بازرسی كل كشور از سازمان جهادكشاورزی استان فارس و انجام تحقیقات تكمیلی توسط دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، كیفرخواست متهمان به اتهام تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه دولتی صادر و سپس به دادگاه صالحه ارسال شد.
در سال 1390 متهم ردیف اول این پرونده اقتصادی دستور پرداخت 2 میلیارد ریال را به متهم ردیف دوم صادر كرده و وی نیز با صدور دستور دیگری، در حالی كه وجه مربوط به طرح آبیاری تحت فشار بوده است، به شخص دیگری واگذار و گیرنده وجه نیز مبلغ مذكور را با تاخیر بیش از یكسال و نیم به صندوق بازگردانده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار