عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

اضطراب و بیش فعالی شایع ترین اختلالات در بین کودکان هستند

خبرگزاری پانا: نشست تخصصی مشاوره و راهنمایی کودک با حضور دکتر قریشی ،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ، سعادتی کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در محل اداره آموزش و پرورش منطقه زنجانرود برگزار شد.

کد مطلب: ۲۸۶۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این نشست سید ابوالفضل قریشی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تاثیر معلمان بر رفتار و منش دانش آموزان گفت: عملکرد معلمان ، یادگاری ماندگار در ذهن کودکان تحت آموزش آنان بر جای می گذارد.

وی افزود: معلمان باید انگیزه تربیت و آموزش صحیح را در خود حفظ کنند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر تاثیر تشخیص درست درسرنوشت و آینده دانش آموزان اظهار داشت: تشخیص به موقع و صحیح مشکلات و اختلالات رفتاری و روانی دانش آموزان ،توسط یک معلم، موجب تسریع در رفع مشکلات وی می شود.

قریشی از اختلالات مختلف شایع در کودکان و دانش آموزان گفت و بیان داشت: اختلالاتی مانند اضطراب،بیش فعالی، افسردگی ،اوتیسم وعقب ماندگی ذهنی شایع ترین اختلالات در بین کودکان هستند و فرهنگ جامعه ما به گونه ای است که گاها" وجود برخی مشکلات را انکار می کنیم و این انکار موجب به وجود آمدن و عمیق ترشدن اختلالات می شود.

دکتر قریشی با تاکید بر تخصصی بودن علم روانشناسی و مشاوره گفت: هرجا علامت سوالی در ذهن معلمان ،مبنی بر غیر طبیعی بودن رفتار دانش آموزان، شکل گرفت، باید او را به مراکز روان درمانی و مشاوره ارجاع دهند.

در ادامه این نشست اباذرسعادتی اظهار داشت: با حضور مشاوران و رابطان مشاوره ی آگاه در مدارس مشکلات رفتاری و روانی کاهش خواهد یافت و برگزاری چنین نشستهایی در راستای افزایش مهارتهای تشخیصی معلمان و مشاوران می باشد.

همچنین احمد اشرفی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه زنجانرود نیز، با تبریک هفته بسیج و هفته کتاب و کتابخوانی بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در بین آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: لازمه شناخت مشکلات و اختلالات رفتاری و روانی دانش آموزان آگاهی و مطالعه منابع مختلف مرتبط با این موضوع است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار