مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ شهر تهران خبرداد:

اجرای طرح كشوری همكاری خانه و مدرسه Family and School Together

خبرگزاری پانا:هدف نهایی در اجرای طرح كشوری همكاری خانه و مدرسه FAST موفقیت تمام كودكان در خانه، مدرسه و اجتماعی است.

کد مطلب: ۲۸۴۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناة اجرای طرح همكاری خانه و مدرسه در دبستان پسرانه هابیل آغاز شد.در روزهای یكشنه، دوشنبه همكاران مجری طرح توسط مدرسین آموزش های لازم را دریافت و در روز سه شنبه برنامه ویژه والدین به مرحله اجراء در آمد، بازدید كنندگان طرح مدیر منطقه، معاون تربیت بدنی و سلامت، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره كل و مدیر كل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش و هیئت همراه بودند.
اختتامیه مراسم و اهداء گواهی حضور همكاران روز چهارشنبه در جمع همكاران آموزش و پرورش منطقه ی 14 تهران، مدیریت منطقه، معاون پرورشی و تربیت بدنی و سایر همكاران اهداء شد.
در FAST به دنبال تقویت و حمایت از ایجاد رابطه كوتاه مدت و بلند مدت در سطوح مختلف زندگی كودك هستیم. این رابطه شامل استحكام رابطه والدین با كودك، كودك با كودكان دیگر، والدین با خانواده، والدین با والدین دیگر، و والدین با نهادهای و سازمان‌های حمایتی و اجتماعی مربوطه است. این برنامه به دنبال تقویت شبكه‌های حمایتی است. بدین منظور:
تمام متخصصانی كه با كودك سر و كار دارند از قبیل معلمان، مربیان، مشاوران بایستی از طریق یك رابطه توأم با احترام با والدین سعی در كمك به موفقیت كودك داشته باشند. باید توجه داشت كه برقراری یك رابطه مناسب با كودك بهترین عامل برای رشد و ترقی او در تمام عرصه‌های زندگی می‌باشد.
تمام فعالیت‌های طراحی شده بدنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یك رابطه صمیمی بین اعضای خانواده هستند.
فرصت‌هایی برای والدین فراهم می‌گردد تا با شركت در جلسات هشتگانه FAST مدتی را صرف بازی انفرادی با كودك خود نمایند.
خانواده‌های دارای كودكان هم سن و سال در ارتباط با هم قرار می‌گیرند تا از این طریق به حمایت از یكدیگر بپردازند. برای این منظور آنها باید با یكدیگر آشنا شده و ارتباط دوستانه برقرار نمایند تا در صورت نیاز بتوانند با یكدیگر تماس بگیرند و به هم كمك نمایند (گسترش شبكه اجتماعی)
فرصتی برای والدین فراهم می‌گردد كه با یكدیگر آشنا شوند، تجارب یكدیگر را بشنوند، از یكدیگر یاد بگیرند و متوجه شوند كه در وظیفه سنگین مراقبت، تربیت و بزرگ كردن كودكان خود تنها نیستند.
فرض FAST بر این است كه تقویت شبكه‌های اجتماعی موجب خارج شدن خانواده‌ها از انزوا می‌گردد كه این امر به نوبه خود تأثیر مثبتی در جلوگیری از كودك‌آزاری و گرایش به رفتارهای نامطلوب از جمله گرایش به مواد مخدر بین اعضای خانواده و بخصوص كودكان می‌شود. این برنامه شامل فرایند توانمندسازی والدین، تعلیم خانواده‌ها و از بین بردن كلیشه‌های نامطلوب است. توانمندسازی والدین از طریق جلب مشاركت آنها برای تشكیل و توسعة یك خانواده یكپارچه صورت می‌پذیرد.
در همین راستا در اقدامی مشترک میان ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و همچنین دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) توافق شد که برنامه FAST که همان برنامه همکاری خانه و مدرسه است به صورت پایلوت برگزار شود.
هدف نهایی عبارتست از موفقیت تمام كودكان در خانه، مدرسه و اجتماعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار