رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

موج سوم انتقال ویروس اچ آی وی تماس های جنسی خارج از چارچوب خانواده است

خبرگزاری پانا: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان موج سوم انتقال ویروس اچ آی وی را تماس های جنسی خارج از چارچوب خانواده دانست.

کد مطلب: ۲۸۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر "رضا صفی آریان" در آیین اختتامیه هفته ایدز عنوان کرد: در حال حاضر موج سوم انتقال این ویروس در راه است که باید با برگزاری برنامه های مختلف آموزشی برای عموم افراد به ویژه جوانان آنان را از این بیماری و نحوه انتقال آن آگاه کرد.

وی اظهارکرد: موج دوم انتقال این بیماری ناشی از اعتیاد معتادان تزریقی به علت استفاده از سرنگ مشترک بود که در حال حاضر موج دوم و سوم بیشترین علت ابتلا به این بیماری را تشکیل می دهد.

دکتر صفی آریان بیان کرد: بعد از اینکه موج دوم آلودگی این ویروس به راه افتاد به معتادان تزریقی سرنگ داده شد که هر یک از معتادان از سرنگ شخصی استفاده کنند تا جلوی گسترش این ویروس گرفته شود.

وی تاکید کرد: روش انتقال این ویروس در حال تغییر بوده که ارتباطات نامشروع جنسی بیشترین عامل انتقال این ویروس را تشکیل می دهد که در این راستا تمامی دستگاه های مرتبط باید ورود یابند و همه افراد جامعه را آگاهی دهند.

دکتر صفی آریان گفت: استفاده کاندوم برای جلوگیری از انتقال این ویروس بسیار مناسب است که آموزشهای لازم باید توسط تمامی دستگاه های مربوط به عموم جامعه داده شود تا از این طریق آمار ابتلا به این بیماری کاهش یابد چرا که برنامه های آموزشی تاثیر مستقیم بر روی کاهش میزان ابتلا دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد: انتقال ویروس اچ آی وی 80 درصد از طریق اعتیاد معتادان تزریقی به علت استفاده از سرنگ مشترک بودهو 20 درصد نیز به علت رفتار پرخطر است که درصد انتقال این ویروس از طریق رفتار پرخطر در حال افزایش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار