رییس بنیاد نخبگان چهارمحال وبختیاری:

کاهش شیب مهاجرت به خارج از کشور با حمایت از نخبگان

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال وبختیاری گفت: حمایت از نخبگان، شیب مهاجرت آنها به خارج از کشور را کاهش می دهد.

کد مطلب: ۲۸۲۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،خداداد پیرعلی امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: هم اکنون میزان خروج نخبگان از کشور 32درصد است که این میزان در سال های گذشته بالاتر از 50درصد بود.

وی گفت: بنیاد نخبگان تسهیلاتی در زمینه نظام وظیفه، دریافت ماهانه دانشجوئی، کمک هزینه تحصیلی در مقاطع بالاتر، اعتبار پژوهشی، ساخت و خرید مسکن و حج عمره را به نخبگان ارائه می دهد.

پیرعلی افزود: گروه های برگزیدگان آزمون های سراسری، برگزیدگان المپیاد دانشجوئی، برگزیدگان جشنواره های علمی وبرگزیدگان مسابقات قرآنی در سطح بین المللی از گروه های نخبه عضو این مرکز هستند.

وی گفت: تاکنون 200اختراع به بنیاد نخبگان استان ارائه شده که از این تعداد 58 اختراع ثبت شده است.

پیرعلی تعداد برگزیدگان المیپادها عضو این بنیاد را 69نفر عنوان کرد و گفت: تعداد برگزیدگان آزمون سراسری در استان نیز 52نفر است.

وی آمار برگزیدگان جشنواره های ملی از استان را 38نفر، دانشجویان نمونه استان را پنج نفر و هنرمندان دارای مهر اصالت یونسکو در استان را نیز پنج عنوان کرد که به عضویت بنیاد نخبگان درآمده اند.

وی افزود: دراین بنیاد سه نفر از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت ، یک نفر از برگزیدگان مسابقات قرآنی درسطح بین المللی و یک نفر برگزیده آزمون جامع پزشکی و داندانپزشکی نیز عضو هستند.

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال وبختیاری گفت: از سال 89تاکنون 21میلیارد و 114میلیون ریال درقالب تسهیلات حمایتی به مراکز نخبه پرور استان پرداخت شده است.

وی از اختصاص چهار میلیارد و 900میلیون ریال برای تجاری سازی هفت طرح و یک میلیارد و 537میلیون ریال نیز جایزه به 39طرح مخترعان استان خبر داد.

پیرعلی از برگزاری جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ از 18 تا 21 آذرماه سالجاری در استان اصفهان خبرداد.

وی اظهار کرد: مخترعان می توانند از 15 آبان ماه تا پنج آذر با مراجعه به سایت chb.bmn.ir برای حضور در این جشنواره ثبت نام کنند که 150 نفر از برگزیدگان به جشنواره منطقه ای کوهرنگ راه می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار