شهردار شیراز تاكید كرد:

توسعه روستاها و شهرهای كوچك برای پیشگیری از مهاجرت

خبرگزاری پانا: شهردار شیراز گفت: توسعه روستاها و شهرهای كوچك باید در اولویت قرار گیرد تا روند مهاجرت كند شده و از بین برود.

کد مطلب: ۲۸۰۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی‌رضا پاك‌فطرت در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شیراز، به خبرنگاران گفت: اقدامات عمرانی انجام شده در شهرها و امكاناتی كه در كلان‌شهرها ایجاد می‌شود و توسعه می‌یابد، انگیزه مهاجرت را در ساكنان شهرهای كوچك و روستاها، افزایش می‌دهد.

پاك‌فطرت اضافه كرد: برخی اقدامات بدون انجام فعالیت درخور در روستاها، باعث می‌شود هموطن روستایی تولید‌کننده به شهر مهاجرت کند و تولید خود را رها کند.

وی یادآور شد: وقتی روستایی همه چیز خود را بفروشد و تبدیل به ملک و زمین کند و آن ملک یا آپارتمانی که در شهر خریده در مدت کوتاهی چند برابر رشد قیمت داشته است مشخص نیست که چه کسی باید به جای او متولی تولید، دامپروری و کشاورزی این کشور باشد که بناست با استقلال غذایی خود در برابر بیگانگان مقاومت کند.

شهردار شیراز گفت: ای‌کاش هماهنگی وجود داشت که سرمایه‌گذاری اصلی در شهرستان‌های کوچک انجام و همین نوع فرهنگسراها و امکانات در روستاها و شهرهای کوچک احداث می‌شد.

پاک‌ فطرت اضافه کرد: تولید را رها نکنیم، سرزمین را خالی نکنیم و به شهر بیاییم که این موضوع در بلندمدت قابل‌استمرار نیست و عوارض جبران‌ناپذیری دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار