به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی :

نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اصحاب رسانه

خبرگزاری پانا :نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اصحاب رسانه انجام شد

کد مطلب: ۲۷۹۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت و سرانه ی مطالعه در کشور خوب نیست گفت : مطبوعات بستر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی به چند مورد از مصوبه های شورای فرهنگ عمومی اشاره کردو افزود: نظام نامه ی مدیریت تالار ها و باغ تالار های عقد و عروسی باهدف صیانت از هنر موسیقی و رشد گرایش به موسیقی اصیل ایرانی تصویب گردیدکه در این مصوبه تمامی فعالیت های هنری باید با مجوز رسمی اداره ی ارشاد انجام میگیرد.
وی در مورد حضور گردشگران خارجی در اصفهان گفت : حدودا بین 130 تا 150 هزار توریست سالانه به اصفهان سفر میکنند که این تعداد رو به تزید است.
وی تعامل دولت تدبیر و امیدبا کشور های جهان و افزایش نرخ دلار و متعاقب آن ارزان شدن سفر توریستی به ایران و نا امنی دیگر کشور های منطقه را از علل افزایش توریست در منطقه دانست و افزود: جهت جذب توریست و رضایتمندی گردشگران خارجی به برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی راهنمایان تور و تورلیدر ها و مدیران هتل هاو شناسنامه دار کردن اقامتگاه های مهمانان و گردشگران ،اجرای طرح تاکسی گردشگر،شناسنامه دار کردن صنایع دستی اصفهان ،راه اندازی میز اصفهان شناسی برای گردشگران خارجی از جمله فعالیتها بوده است
که از برنامه های این میز میتوان به 5 محور اصلی آشنایی با 1. تاریخچه ی اصفهان 2. ابنیه و عمارت های هنری و میراثی 3. میراث فرهنگی ناملموس 4.صنایع دستی 5.مفاخر و مشاهیر استان اشاره کرد .
وی در رابطه با هفته ی کتاب و کتابخوانی افزود :برنامه ی جشنواره ی روستای دوستار کتاب در هفته ی کتاب اجرا خواهد شد ک در آن از 5 روستای برگزیده و 5 روستای قابل تقدیر قدر دانی میشود .
مراسم جایزه ی کتاب سال اصفهان همراه با تجلیل از خادمین نشر در این هفته برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان دارای 1200روستاست که حدود 600 تا 700از این روستا ها دارای کتابخانه و موسسه ی فرهنگی هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار