معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

افزایش حداقل دستمزد کارگری با نرخ تورم همخوانی ندارد

خبرگزاری پانا:معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حداقل دستمزد کارگری با نرخ تورم همخوانی ندارد.

کد مطلب: ۲۷۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید حسن هفده‌تن در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل حدود 60 هزار نفر بیکار دارد که این رقم با توجه به ظرفیت‌های بالا، منابع طبیعی و منابع انسانی سرشاری که در این استان وجود دارد جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ اخلاق‌مداری در استان اردبیل آشکار است و باید شرایطی فراهم شود که بالاترین ضریب امنیت برای سرمایه‌گذار ایجاد شود و دقت شود که سرمایه‌گذاری باید در جهت قابلیت‌های استان اردبیل صورت بگیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ایجاد فضای نشاط و شادمانی بین مردم و شناخته شدن مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان اردبیل برای سرمایه‌گذاری می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری مفید باشد.

هفده‌‌تن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستمزد زمانی عادلانه است که بتواند پس‌انداز ایجاد کند، اضافه کرد: واقعیت این است که افزایش حداقل دستمزد کارگری با نرخ تورم همخوانی ندارد و موجب می‌شود نیروی کارگر از معیشت استانداردی برخوردار نباشد.

وی ادامه داد: در بحث دستمزد نیاز به بازبینی جدید داریم و باید با مشورت‌ها و جلساتی در این زمینه شرایطی را فراهم کنیم که عدالت در راستای افزایش بهره‌وری ایجاد شود و حقوق کارگری بتواند برای فرد مورد نظر تفریح، نشاط و افزایش پس‌انداز را به همراه داشته باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امیدواریم که با ایجاد یک نظام تامین اجتماعی مختص نیروی کارگری بتوانیم تمامی هزینه‌های درمان و بهداشت برای این قشر را کاهش دهیم که باید بحث خلاقیت و نوآوری نیروی کار مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان متذکر شد: بحث پایین بودن دستمزد کارگری یکی از مهمترین بلکه اصلی‌ترین دغدغه وزارتخانه است و ما تمام سعی خود را در این زمینه برای افزایش دستمزدها انجام خواهیم داد تا نگذاریم که خانواده‌های کارگری در فقر بیشتر از این به سر ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار