کاهش تخلفات ساخت و ساز در شهر و محدوده حریم تهران

خبرگززاری پانا:معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: با تقویت گروههای شهربان و حریم بان خوشبختانه تخلفات کاهش قابل توجهی داشته است و با توجه به این که نوع تخلفات در محدوده و خارج از شهر متفاوت است این کاهش تخلفات به صورت محسوس مشهود است.

کد مطلب: ۲۷۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،علیرضا جاوید گفت: حریم پایتخت در طرح جامع از 1200 کیلومتر مربع به شش هزار کیلومتر مربع افزایش یافت که به همین دلیل تداخلی در تقسیمات کشوری موجود ایجاد شد و از این رو مقرر شد تا این تداخل ها با هماهنگی وزارت راه وشهر سازی و وزارت کشور بررسی و تعیین تکلیف شود.

وی افزود: شهرداری تهران لایحه تدقیق مرز حریم پایتخت و افزایش آن را به شورای شهر ارائه داد که اخیرا شورای شهر نیز آن را تصویب کرد و این مصوبه باید به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری نیز برسد.


معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: هنوز این تداخل در حریم تعیین تکیلف نشده است و به همین دلیل ممکن است در این مرحله چالش هایی به وجود آید که وظیفه داریم آن را پیگیری کنیم.


جاوید تصریح کرد: تا زمانی که این تداخل تعیین تکلیف نشود برخی مدیریت های دوگانه در حریم پایتخت صورت می گیرد و عدم وحدت در مدیریت ، زمینه برخی سوء استفاده ها را فراهم می کند که امیدواریم به زودی در شورای عالی شهرسازی و معماری این تعیین تکلیف در تقسیمات کشوری صورت گیرد و حریم پایتخت مبتنی بر مصوبات طرح جامع اداره شود.


وی با تاکید بر این که بر اساس طرح جامع ، حریم باید از مدیریتی یکپارچه بهره مند شود تا زمینه مدیریت مطلوب آن ایجاد شود، گفت: متاسفانه تجربیات تلخی مانند ساخت وسازهای غیر متناسب در مرتضی گرد ، این هشدا ررا به ما می دهد که اگر به حریم شهر و ساخت و سازهای پیرامون آن توجه لازم نشود ، ممکن است شاهد اتفاقات جبران ناپذیری در این محدوده ها باشیم.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: در این شرایط هرقدر به محدوده داخل شهر توجه کنیم و تلا ش در بهبود آن داشته باشیم ، تبعات این مدیریت چندگانه در خارج شهر مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.


جاوید با اشاره به نقش شهربان و حریم در کاهش تخلفات غیر مجاز گفت: با تقویت گروه های شهربان و حریم بان و حمایت شورای اسلامی شهر تهران ، خوشبختانه تخلفات کاهش قابل توجهی داشته است و با توجه به این که نوع تخلفات در محدوده و خارج از شهر متفاوت است این کاهش تخلفات به صورت محسوس مشهود است.


وی افزود: با این وجود کاهش تخلفات اختمانی در محدوده شهر بیشتر از حریم بوده است و امیدواریم با تعیین تکلیفی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری صورت می گیرد شاهد کاهش بیشتر تخلفات باشیم.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: قطعا تداخل در مدیریت ها و عدم یکپارچگی آن موجب مشکلات زیاد و جبران ناپذیری در محدوده حریم پایتخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار