صالح آبادی :

حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه تسهیل می شود

خبرگزاری پانا : سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری سازمان سرمایه گذاری خارجی، در حال بررسی مقررات برای تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی است.

کد مطلب: ۲۷۴۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا علی صالح‌آبادی با اشاره به اینکه سامانه پس از معاملات جدید ارتباط مناسبی با سهامداران برقرار می کند، افزود: سامانه معاملاتی فعلی پس از گذشت 20 سال به روز رسانی می شود.


وی اظهار داشت: دارایی تمام سرمایه گذاران بازار سرمایه در این سامانه ثبت خواهد شد و می تواند خدمات خوبی را به سرمایه گذاران ارایه کند. همه خدمات به روز و در حال بهبود است، بنابراین سرمایه گذاران می توانند از تغییرات دارایی های خود آگاه شوند.
وی با اشاره به اینکه سامانه پس از معاملات جدید امکان مناسبی را برای سهام عدالت فراهم کرده است، گفت : از طریق همین سامانه می توانیم برای واگذاری سهام عدالت اقدام کنیم.
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان آنکه خدمات ارایه پرداخت سود به سهامداران نیز از این بستر اطلاعاتی امکان پذیر است، تصریح کرد : این سامانه با همکاری کارشناسان داخلی تهیه شده و بومی است.
وی افزود: طراحی این سامانه در دو تا سه سال گذشته انجام شده است و تسویه معاملات از مهم ترین مباحث مورد توجه در معاملات بین المللی محسوب می شود و شرکت سپرده گذاری مرکزی با استفاده از این سامانه قابلیت بهتری برای تسویه معاملات به ویژه برای سرمایه گذاران خارجی دارد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در باره وضع بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار سرمایه باید در افق بلندمدت بررسی شود و آمارها نشان می دهد این بازار نسبت به بازارهای رقیب بازده بیشتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار