معمای 60 ساله هسته ای توسط دانشمند رباط کریمی حل شد

خبرگزاری پانا: دانشمند و نخبه برجسته شهرستان رباط کریم ، معمای 60ساله هسته ای را حل کرد.

کد مطلب: ۲۷۲۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید عزتی مصلح، مخترع این طرح گفت: سال‌ها است که محققان توانسته‌اند با استفاده از ماده انفجاری C4 سرعت انفجار را بالا ببرند اما از سال 1954 حل این مساله که هنگام انفجار چه اتفاقی برای ظرفیت خازن روی می‌دهد همچنان یک معمای حل نشدنی بود تا اینکه پس از گذشت60 سال بنده توانستم با انجام تحقیقات فراوان در این زمینه و با محاسبه و آنالیز و مدل‌سازی ظرفیت خازن پرده، از راز این معمای جهانی پرده بردارم و طرح ژنراتور مولد تراکم شارژ مغناطیسی خنثی‌ کننده بردهای الکترونیکی کلاهک هسته‌ای یا بمب‌های الکترو مغناطیسی را ارایه دهم.

وی به کاربرد نظامی این طرح اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون این طرح برای خنثی کردن بردهای کلاهک‌های هسته‌ای جنگ‌های الکترونیکی کاربرد دارد. همچنین با اجرای این طرح می‌توان ارتباط راحت‌تری بین سرباز و فرمانده برقرار کرد.

عزتی مصلح اظهار کرد: این سیستم امواج مغناطیسی دارد که می‌تواند زمین را تحت تاثیر قرار دهد و موشک‌ها و هواپیما‌ها را از مسیر خود منحرف کند. اخیرا آمریکا توانسته‌ است 2500 هزار تسلا از این میدان مغناطیسی را ایجاد کند.

وی درباره کاربرد غیر نظامی این طرح گفت: همچنین این طرح می‌تواند کاربردهای غیر نظامی وسیعی در حوزه‌های پزشکی مانند چشم پزشکی یا ترمیم رگ‌های خونی داشته باشد.

این نخبه رباط کریمی اظهار داشت: هم‌اکنون این طرح بین‌المللی مورد تایید سازمان انرژی اتمی آمریکا و ایران و انجمن هسته‌ای پلاسمای آمریکاست و مقالات آن هم مورد تایید کشورهای ایتالیا، انگلستان، کانادا و ایران قرار گرفته‌ است.

عزتی مصلح توانسته‌ است با ثبت 14 مقاله علمی در عرصه بین المللی و ثبت طرح‌های ملی رنگ‌آمیزی به سبک اسپایدری، دوربین وایرلس و ریموت کنترل، دستگاه 5 کاره خراطی و درل سنباده زنی و سرعت‌گیر الاستیک آیرودینامیک عنوان نخبه‌ترین دانشجوی جوان علمی کشور و نابغه هسته‌ای را به خود اختصاص دهد.

او همچنین سال گذشته عنوان پژوهشگر برتر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در چهاردهمین جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران برتر کشور را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار