در روزهای تشدید آلودگی‌ها چه مواد غذایی استفاده کنیم؟

دانش‌آموزان در روزهای آلودگی هوا، شیر و لبنیات استفاده کنند

خبرگزاری پانا: مصرف روزانه 3 لیوان شیر و استفاده از لبنیات در روزهای تشدید آلودگی هوا باعث خواهد شد تا دانش آموزان که بیشتر در معرض آسیب های حاصل از آلاینده ها هوا قرار دارند، ایمن تر باشند.

کد مطلب: ۲۷۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در روزهایی که آلودگی هوا میهمان کلان شهرها و شهرهای بزرگ و صنعتی کشورمان می شود، دانش آموزان یکی از اقشار آسیب پذیر در برابر این آلودگی ها هستند.


در صورت تشدید آلودگی ها دانش آموزانی که در معرض خطرات بیشتری این آلودگی ها هستند باید به چه مواردی دقت کنند و اینکه خانواده ها آنها را ترغیب به خوردن چه مواد غذایی کنند از نکات بسیار مهم است.


بر اساس نظر کارشناسان سلامت، مصرف غذاهای حاوی کلسیم، آهن، فسفر و روی میزان جذب سرب در کودکان را کاهش می‌دهد، که از این رو توصیه می‌شود تا دانش‌آموزان روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کنند.


یکی از راه‌های پیشگیرانه در کاهش اثرات سوء ناشی از آلودگی هوا بر روی دانش‌آموزان، افزایش قوای جسمانی در برابر اثرات سوء آلودگی هوا و تغذیه مناسب است.


حال اینکه از چه مواد غذایی در وعده هایی که در شبانه روز استفاده کنیم تا میزان جذب سرب و گازهای ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد، استفاده از غذاهای حاوی کلسیم، آهن، فسفر و روی است.


نوشیدن شیر و استفاده از لبنیات یکی دیگر از راه های پیشگیری از جذب مواد سربی ناشی از آلاینده های هوا است که این موضوع در دانش آموزان و کودکان بسیار سریع تر اتفاق خواهد افتاد. پس استفاده روزانه حدود 3 لیوان شیر توسط دانش آموزان توصیه پزشکان است.


همچنین مصرف ماست و میوه‌هایی همچون سیب، پرتقال، لیمو و هویج برای دانش‌آموزان و کودکان در روزهایی که غلظت‌ آلاینده‌ها در هوا بالا است نیز توصیه می شود.


توجه به پوشش و لباس دانش آموزان در این روزها نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و خانواده ها باید نسبت به جداسازی لباس مدرسه دانش آموزان با لباس منزل اقدامات لازم را انجام دهند.


شست و شو و ضد عفونی دستان دانش آموزان و دهان، بینی و چشم آنها که امکان انتقال بیماری ها و آلاینده ها به بدن وجود دارد از دیگر نکاتی است که توجه ویژه والدین را طلب می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار