عضو هیئت مدیره انجمن مهربان استان زنجان در گفت و گو با پانا:

انجمن مهربان ، مهربانانه حامی بیماران اعصاب و روان است

خبرگزاری پانا: عضو هیئت مدیره انجمن مهربان استان زنجان گفت: داشتن بیماران اعصاب و روان در خانواده ها در صورت عدم درمان سبب انحرافات اخلاقی و تربیتی فرزندان شده و در نتیجه در ایجاد نسل آسیب پذیر و به موازات آن جامعه ای آسیب پذیر موثر خواهد بود .

کد مطلب: ۲۷۲۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

" محمد حسین" شفائی، در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: انجمن مهربان از سه سال و نیم قبل در جهت حمایت از بیماران اعصاب و روان، توسط یکی از خیرین استان تاسیس شده است که وظیفه اصلی این انجمن کمک به بیماران اعصاب و روانی است که از نظر مادی قادر به درمان خود نیستند.

شفائی اظهار داشت: از آنجایی که در چنین بیماریهایی تنها خود بیمار درگیر نیست و گاهی حتی خود فرد احساس بیماری نمی کند بلکه خانواده فرد نیزگرفتار مشکلات بوجود آمده است بنابراین کمک رسانی به این افراد باید در سطح گسترده تری جهت مصون سازی افراد خانواده صورت بگیرد .

وی افزود: مشکلات عمده ای در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها انکار بیماری از طرف خود فرد بیمار و خانواده وی می باشد لذا فعالیت های انجمن در ابعاد مختلفی از جمله بحث آموزش افراد و خانواده ها، توانمند سازی آنان در جهت مقابله وتقویت مادی صورت میگیرد اما با توجه به اینکه این بیماری ها چندان در جامعه شناخته شده نیستند متاسفانه استقبال بسیار کمی در راستای کمک مادی و معنوی به این انجمن وجود دارد.

شفائی در رابطه با تعداد افراد تحت پوشش و نحوه ارائه خدمات گفت:از آنجایی که این بیماران غالبا از فاش کردن نام وجزء آمار قرار دادنشان ناراحت می شوند لذا آمار دقیقی در دست نداریم. در حال حاضر حدود 150 پرونده در انجمن تشکیل شده و پرونده هایی که در سازمان بهزیستی استان و یا از طریق سازمان بهداشت و روان استان معرفی میگردد نیز مورد رسیدگی قرار میگیرد.

شفائی ادامه داد: با توجه به اینکه این بیماران پس از طی دوره درمان که با هزینه های زیادی توام است با قرار گرفتن در معرض فشار روانی مجددا 15-10 درصد بیماریشان قابل برگشت میگردد انجمن مهربان با انعقاد قراردادی با مراکز درمانی بوسیله نمایندگان حاضر در محل پس از ترخیص بیمار خود اقدام به تسویه حساب هزینه های درمانی با مرکز مورد نظر میکند. و این کمک مالی شامل افرادی است که خود قادر به استفاده از خدمات مراکز شبانه روزی نیستند ونیز افرادی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند مبلغ باقی مانده که بر عهده خود بیمار است را می توانند از این انجمن دریافت کنند.

و رد پایان، داشتن بیماران اعصاب و روان در خانواده ها در صورت عدم درمان سبب انحرافات اخلاقی و تربیتی فرزندان شده و در نتیجه در ایجاد نسل آسیب پذیر و به موازات آن جامعه ای آسیب پذیر موثر خواهد بود بنابراین از مسئولین و عموم مردم انتظار میرود در شناساندن خطر ناشی از عدم توجه به این بیماران در جامعه و ضرورت کمک به ارگان های بهداشت و درمان و اداره بهزیستی ما را یاری کنند.

خبرنگار: کامیاب

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار