عضو فراکسیون محیط زیست مجلس به پانا خبر داد:

بررسی مرگ پلنگ و آلودگی هوا در مجلس/موج سرطان با افزایش آلودگی هوا

خبرگزاری پانا: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از بررسی علت مرگ پلنگ دماوند و آلودگی هوابا حضور مسئولان محیط زیست در این فراکسیون خبر داد و اعلام کرد: افزایش آلودگی‌ها و استمرار آن موج جدید سرطان را در پی خواهد داشت.

کد مطلب: ۲۷۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد

کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار کرد: جلسه فراکسیون محیط زیست مجلس روز گذشته بررسی شد و مسئولان سازمان محیط زیست نیز در این جلسه حضور داشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در این جلسه نحوه کشته شدن پلنگ توسط محیط بان دماوند مورد بررسی قرار گرفت که اعضای حاضر در این جلسه بر این امر تأکید داشتند که می بایست برای مهار پلنگ تدبیر بیشتری به کار گرفته می شد و اینگونه از بین نمی رفت.
عضو فراکسیون محیط زیست ادامه داد: همچنین در این جلسه محیط بان دماوند اعلام کرد که برای دفاع از خود در هنگام مواجهه با پلنگ دست به کشتن این حیوان زده است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: البته این موضوع بر اساس قانون 28 حفاظت از محیط زیست در دادگاه نیز مطرح شده و بر اساس حکم صادره پلنگ در هنگام هجوم به محیط بان چندان طبیعی نبوده است.
وی با اشاره به اینکه جسد پلنگ کالبد شکافی شده است، گفت: در نتیجه در هنگام کالبد شکافی از این حیوان، تیری در بدن آن کشف شده که به چهار ساعت پیش از حمله محیط بان به پلنگ مربوط می شود و عامل تحریک و عصبانیت حیوان نیز این موضوع بوده است.

موج سرطان با افزایش آلودگی هوا

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان این که افزایش آلودگیها و استمرار آن موج جدید سرطان را در پی خواهد داشت گفت: متاسفانه به جای مدیریت شهری و دولت باد و باران آلودگی هوای تهران را مدیریت می کنند. ما هنوز با استاندارد هایی که در این زمینه داریم فاصله عمیقی داریم.

به گفته این نماینده مجلس مواد سمی و ذارت معلق زمینه ساز کشته شدن سالانه 4 هزار نفر است.

پیرموذن تاکید کرد: شهرداری تهران نیز موظف شد وظایفی که شورای شهر در این زمینه برایش پیش بینی کرده است اجرایی کند و به جان انسانها بیشتر از کسب در آمد توجه کند و کمتر اجازه ورود خودرو ها را به طرح ترافیک بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار