پزشکیان در گفت و گو با پانا:

اگر پارازیت سرطان زاست، چرا مستنداتی ارائه نمی شود؟

خبرگزاری پانا: مسعود پزشکیان در پاسخ به اظهار نظر برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص سرطان زا بودن پارازیت، تاکید کرد: باید این اعضا با ارائه مستندات بتوانند حرف خود را اثبات کنند.

کد مطلب: ۲۶۸۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان و وزیر بهداشت دولت اصلاحات در خصوص نگرانی جامعه در خصوص مساله پارازیت ها به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: این نگرانی ها را خودمان بالا می بریم و قدم اول آن است که آن آدمی که جو جامعه را متشنج می کند پاسخگو باشد. اگر شواهد دارد ارائه دهد و در غیر اینصورت چرا ذهن افکار عمومی را ملتهب می کند؟ چرا بی دلیل می گویند فلان کار و فلان خطر وجود دارد؟ بیایند و مستندات ارائه دهند.

وی اضافه کرد: اگر من بگویم این مساله سبب نابسامانی می شود،‌ باید یکی از من بپرسد مستندات تو کجاست؟ اگر سندی مبنی بر گفته خود ندارم حق آن را ندارم که جامعه را مشوش کنم.

پزشکیان در ادامه تاکید کرد: شواهدی که بتواند ثابت کند امواجی که به سبب پارازیت منتشر می شود،‌ عامل سرطان یا آنچه ادعا شده می شود،‌ وجود ندارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پاسخ به اینکه تعدادی از اعضای کمیسیون به ضرس قاطع از خطرات پارازیت ها بر سلامت جسم خبر داده اند خاطرنشان کرد: این مساله زمانی قابل قبول است که شواهدی داده شود. اگر این شواهد را به شما داده اند بدهید ما هم بخوانیم.

پزشکیان در خصوص عدم وجود سازمانی برای رسیدگی به این امر و بررسی آثار مضر این پدیده بیان داشت: این بحث دیگری است. الان ما که همینجا ایستاده ایم تحت تشعشعات و امواج مختلف کهکشان هستیم و همین گوشی هایی که هر روز با آن صحبت می کنیم اواج قوی تری از پارازیت ها ساطع می کند، آیا می شود کسی از گوشی استفاده نکند؟

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم موضوعی را نقد کنیم باید با مستندات علمی این کار را انجام دهیم افزود: چرا کسی که اصلا اطلاعاتی از این مساله ندارد می گوید پارازیت سرطان زا است، چرا کسی که مستند ندارد، در جامعه این جوها را درست می کند؟ کسی که اطلاعات در دست ندارد، فکر و ذهن جامعه را متشنج می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار