سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان:

تئاتر ابزاری برای آموزش مهارت های زندگی به کودک است

خبرگزاری پانا: سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: از طریق تئاتر کودک و نوجوان می توان استعدادها و خلاقیت های این گروه را شکوفا و زمینه های رشد فکری و عقلانی آنها را نیز فراهم کرد و بدین وسیله مهارت های زندگی را به کودک آموزش داد تا در آینده بتواند کاربرد لازم را داشته باشد.

کد مطلب: ۲۶۷۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مینو نیکبخت با بیان اینکه باید در تئاتر کودک و نوجوان حساسیت و ظرافت بیشتری نسبت به بزرگسالان اعمال گردد، اظهار کرد: در تئاتر کودک محدودیت های خاصی وجود دارد که در تئاتر بزرگسال به چشم نمی خورد و این محدودیت ها باید رعایت شود.

وی با اشاره به این موضوع که نمایش های ویژه کودکان باید امید آفرین باشد، ادامه داد: کودکان سرشار از امیدند، آنها آینده را روشن می بینند و از این رو نمایش های خاص این گروه باید بتواند آنها را امیدوارتر کرده و برای آینده ای روشن تر و بهتر آماده کند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان عنوان کرد: نمایش هایی که پیام آنها حاوی آینده ای گنگ و مبهم باشد با روحیات کودک و نوجوان سازگاری ندارد و این گونه نمایش ها مورد استقبال آنها قرار نخواهد گرفت.

نیکبخت با بیان اینکه در تئاتر کودک می توان حقایق را در قالب نمایش های شاد و کمدی طراحی کرد، افزود: داشتن پایانی خوش در نمایش های کودک حقیقتی انکارناپذیر است، چرا که شخصیت کودکان باید در محیطی مملو از شادی، نشاط و آرامش رشد یابد و از نمایش های حزن آلود و غم انگیز که آثار مخربی بر روح لطیف کودکان می گذارد پرهیز شود.

وی در ادامه یادآور شد: تئاتر کودک باید هدف دار باشد و فضائل اخلاقی و ارزش هایی از قبیل مهربانی، محبت، نوع دوستی، فداکاری، کمک به هم نوع، خوش خلقی و خوش رفتاری را به کودک بیاموزد تا بتواند در شکل گیری شخصیت کودک تاثیری مثبت بگذارد.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: از طریق تئاتر کودک و نوجوان می توان استعدادها و خلاقیت های این گروه را شکوفا کرد و زمینه های رشد فکری و عقلانی آنها را نیز فراهم کرد و بدین وسیله مهارت های زندگی را به کودک آموزش داد تا در آینده بتواند کاربرد لازم را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار