رییس سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

پارازیت ها عامل اختلال چندساله امواج رادار هواشناسی استان تهران

خبرگزاری پانا: داوود پرهیزگار» رییس سازمان هواشناسی کشور در این بازدید از وجود اختلال در امواج رادار هواشناسی استان تهران خبر داد و گفت: این اختلال ثبت داده‌های راداری و پیش بینی را دچار اشکال می‌کند و بر اساس اطلاعات راداری به نظر می‌رسد پارازیت‌های مختل کننده امواج ماهواره‌ای دلیل این اختلال در رادار تهران مستقر در منطقه پرند هستند. البته سازمان تنظیم مقررات امواج رادیویی، وابسته به وزارت ارتباطات باید در این مورد نظر نهایی را اعلام کند.

کد مطلب: ۲۶۶۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا،در این بازدید رییس سازمان هواشناسی تهران با اشاره به افزایش گرد و خاک در تهران افزود: در گذشته باد‌هایی که از منطقه کویری شرق تهران می‌وزید عامل گرد و غبار در شهر تهران بود و بادهایی که از غرب و شمال غرب استان می وزید موجب لطافت هوا می شد.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر با توجه به تغییر کاربری اراضی در اطراف تهران بادهای ملایمتری که از غرب و شمال غرب تهران می وزند حتی اکر شدت زیادی نداشته باشند موجب بلند شدن گرد و خاک و افزایش این پدیده در تهران می‌شود.

پرهیزگار تغییر کاربری اراضی و فعالیت‌های انسانی از جمله خاک‌برداری، کارگاه‌های تولید شن و ماسه و عملیات عمرانی را از دلایل اصلی این پدیده در غرب استان تهران عنوان کرد.

مسجدجامعی ایجاد موزه هواشناسی را پیشنهاد داد

احمد مسجدجامعی در این بازدید با اشاره به تاریخچه هواشناسی در کشور گفت: گزارشی از یکصدسال گذشته و سال 1298 از فردی به نام آقای خلیلی، که بر حسب اتفاق پدر شاعر مرحوم سیمین بهبهانی است موجود است که در آن شاخص‌های سلامت هوای تهران برشمرده شده است و این گزارش در نوع خود نخستین گزارش هواشناسی در ایران به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه قبل از این گزارش نیز گزارشی از سوی دکتر پولاک، پزشک مشهور دوره ناصری موجود است، گفت: دکتر پولاک جراح بود و بیماران را پس از جراحی به کنار درختان منتقل می‌کرد و این کار موجب بهبودی سریع بیماران می‌شد و این را اثر هوای خوب تهران عنوان می کرد.

وی با یادی از پروفسور گنجی از بنیانگذاران سازمان هواشناسی در ایران گفت: بهتر است با ایجاد موزه‌ای تاریخچه هواشناسی جمع‌آوری و مستند شود.

پرهیزگار، رئیس سازمان هواشناسی، در پاسخ به این پیشنهاد عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک چنین موزه‌ای را در منطقه تهرانسر ایجاد خواهیم کرد.

اعضای گروه تهرانگردی در این بازدید از بخش‌های مختلف سازمان هواشناسی از جمله سالن اصلی، مرکز اطلاعات و پردازش‌های فوق سریع، تونل باد و اتاق کالیبراسیون بازدید و با کارشناسان بخش‌های مختلف گفتگو کردند و با نحوه پیش بینی آب و هوا آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار