نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هشدار داد:

دولت یازدهم سیاست های غلط دولت قبل را پیگیری نکند/ یک بام و دود هوای نرخ ارز در ماه های گذشته

خبرگزاری پانا:نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش مستمر نرخ ارز باعث آسیب جامعه به ویژه قشر آسیب پذیر می شود، گفت: دولت نباید در قیمت گذاری نرخ ارز سیاست نادرست دولت قبل را دنبال کند.

کد مطلب: ۲۶۶۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید حسین ذوالانوار بعد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: افزایش نرخ ارز نه تنها در مبادلات بین المللی بلکه در تمام لایه های پیدا و پنهان جامعه برای انجام هرگونه فعالیتی تاثیر می گذارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: به اعتقاد صاحبنظران اقتصادی گران شدن ارز هر چند کل اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد ولی این دهک های پایین درآمدی هستند که باید همانند گذشته بار سنگین تبعات منفی افزایش قیمت ارز را به دوش بکشند.
وی با تأکید بر اینکه بر اثرافزایش مستمر نرخ ارز و تورم بالا فعالیت های اقتصادی از تولید به سمت واسطه گری و دلالی کشیده خواهد شد، گفت: در این شرایط هیچ کس نمی تواند برای آینده خود برنامه ریزی کند.
ذوالانوار بیان کرد: اگر نرخ ارز بخواهد همچون اواخر عمر دولت گذشته بالا برود و نابسامانی در بازار ایجاد کند در کنار دلالان حرفه ای مردم عادی نیز با جمع آوری نقدینگی و حتی با فروش وسایل منزل و برخی مواقع خانه های خود وارد بازار شده اند تا نصیبی از سود های باد آورده ارز داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر چه دولت برای ساماندهی بازار ارز مصمم است اما عملا حرکت مثبتی برای ساماندهی بازار ارز از سوی دولت دیده نمی شود . این درست نیست که دولت حجم نقدینه گی مورد نیاز خود را از افزایش نرخ ارز تامین کند و با افزایش نرخ ارز به اهداف خود دست یابد.
افزایش نرخ ارز یعنی ایجاد تورم ،کاهش قدرت خرید مردم ،عدم ثبات در بازار،کاهش ارزش پول ملی و نتایج منفی دیگر.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تغییرات لحظه ای ارز سرمایه گذار جرات سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت را ندارد از این رو باید به سرمایه گذار اطمینان خاطر داده شود که اگر در بخش های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری کند نتیجه بخش خواهد بود.
وی گفت: از آنجا که هزینه تولید با افزایش قیمت ارزافزایش پیدا می کند بنابراین قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند، که این امر به شدت وضعیت معیشتی افراد کم درآمد را تحت تاثیر قرار می دهد.
ذوالانوار تصریح کرد: تغییرات لحظه ای قیمت ارزو افزایش قیمت آن و عدم عرضه از سوی بانک مرکزی به جز افزایش نرخ تورم و ایجاد اختلال در بازار و کمک به دلالان و کاهش ارزش پول ملی هیچ نتیجه ای ندارد.
وی ادامه داد: بازار ارز وضعیت اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار داده و در این شرایط بهتر است که مسئولان مخصوصا وزیر محترم اقتصاد و مدیر محترم بانک مرکزی فکری به حال این روند کنند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه نرخ ارز یک دفعه از 2950 تومان به 3250 تومان افزایش می یابد و بعد از چند روز روی 3100 ثابت می شود و یا به تدریج نرخ ارز را افزایش دهند کار درستی نیست ، این یک نوع عوام فریبی است.
وی خواستار توجه جدی دولت به مهار افزایش نرخ ارز شد و گفت: ثبات قیمت ارز یکی از مهمترین پارامترهای ثبات اقتصادی در جامعه است و دولت باید این مهم را اولویت اصلی خود قرار دهد.
ذوالانوار بیان کرد: حوزه تولید در کشور به شدت نیازمند آرامش و ثبات است و کنترل قیمت ارز مهمترین کاری است که دولت می تواند در حمایت از تولید انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار