رئیس اداره بهزیستی خمین به پانا خبرداد:

برگزاری جشن ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در خمین

خبرگزاری پانا: رئیس اداره بهزیستی خمین از برگزاری جشن ویژه ناشنوایان و کم شنوایان همزمان با روز جهانی ناشنوایان در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۲۶۶۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل خانجانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، گفت: در شهرستان خمین 235 نفر ناشنوا وجود دارد که شامل 12 نفر ناشنوای ضعیف، 77 نفر ناشنوای متوسط، 139 نفر ناشنوای ضعیف و 139 نفر ناشنوای شدشد می شود.

وی در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری از کم شنوایی افزود: نوزادان از بدو تولد تا 40 روزگی که دوران رشد طلایی نامیده می شود، جهت غربالگری به مراکز فرستاده و در صورت شناسایی به متخصصین ارجاع داده می شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین اظهار داشت: انجام این غربالگری ها هم در جهت برطرف کردن مشکلات آنها مفید است و هم به افرادی که به وسایل توان بخشی نیاز دارند کمک می شود.

خانجانی ادامه داد: همچنین اگر فردی دچارعوارض ناشنوایی باشد با مراجعه به اداره می توان از خدمات مختلف مانند تجویز سمعک، کاشت حلزون و خدمات تربیت شنوایی بهره مند شوند.

وی ابراز داشت: تعداد 421 سالمند شامل 193 نفر زن و 228 نفر مرد در شهرستان خمین وجود دارند که دوره های آموزشی با محوریت عارضه پیر گوشی و نقص شنوایی برای آنها برگزار می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین بیان کرد: در حال حاضر نیز 5 دانشجو ناشنوا، 3 نفر دانش آموز ابتدایی، 3 نفر دانش آموز دوره اول متوسطه اول، 3 نفر دانش آموز دوره متوسطه دوم، یک نفر پیش دانشگاهی داریم که خدمات لازم به آنها ارائه می شود.

خانجانی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 700 نوزاد مورد غربالگری قرار گرفته اند که 12 نفر ناشنوا و کم شنوا شناسایی و به متخصصین ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: 7/1 نوزادان بدنیا آمده در سال جاری دچار بیماری کم شنوایی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار