مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خبرداد:

اجرا ی طرح ترویج هواشناسی کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری پانا: مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از آغاز اجرای طرح ترویج هواشناسی کشاورزی با نام اختصاری 'تهک ' در استان خبر داد.

کد مطلب: ۲۶۵۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ، علی دولتی مهردر جلسه کارگروه اقتصادی استان اظهار داشت : این سامانه با هدف ترویج هواشناسی کشاورزی در بین کشاورزان منطقه فعالیت می کند.

وی گفت:با این سامانه تمامی اطلاعات وضعیت جوی به کشاورزان گزارش شده تا از خسارت وارده به محصولات کاسته شود.

دولتی مهر پیشگیری از افت کمی و کیفی محصولات کشاورزی ، افزایش شناخت کشاورزان از هواشناسی کشاورزی و ترویج کشاورزی علمی را از دیگر اهداف تهک عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: این طرح با روش های مختلفی چون چهره به چهره ، برنامه های رادیو و تلویزیون ، نشریات و بروشورها ، سرویس های گویای تلفن و پیامک ، اینترنت و تشکل های مردم نهاد برای اطلاع رسانی به کشاورزان اجرا می شود.

وی مراحل مختلف اجرای طرح اطلاع رسانی و ترویج هواشناسی کشاورزی را مرحله شناسایی، نیاز سنجی ، تهیه داده ، شناسایی مستقیم و چهره به چهره و در نهایت نظر سنجی از نتیجه و بازخورد اجرای طرح ذکر کرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در رتبه هفتم خشکسالی استان های کشور در سالجاری افزود: میزان بارندگی در سال زراعی چاری 252 میلی متر بوده که نسبت به سال ماقبل آن که 310 میلی متر بود کاهش یافته است.

دولتی مهر در آغاز سال زراعی جدید وضعیت بارش در مناطق مرکزی استان را خوب اعلام کرد و گفت: نباید همواره بدون مدیریت خشکسالی منتظر بارش نزولات جوی باشیم و لازم است با مدیریت میزان بارش در بحث کشاورزی ، خشکسالی را از جالت بحرانی خارج سازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار