تاکید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان البرز در جلب مشارکت مردمی و نقش رسانه ها

خبرگزاری پانا:مدیر كل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز به اهمیت رسانه های در حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی کشور تأکید نمود.

کد مطلب: ۲۶۵۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس حسین میررجبی به اهمیت فرهنگ سازی و نقش رسانه ها در جلب مشارکت مردم در حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی کشور تأکید نمودند.

مهندس میررجبی در ادامه افزود: با توجه به وسعت منابع طبیعی کشور، محدودیت منابع انسانی و مالی، مدیریت عرصه های ملی کشور بدون مشارکت مردم به نحو مطلوب انجام نخواهد شد لذا در جهت جلب مشارکت حداکثری مردم در صیانت از منابع ملی کشور نقش رسانه ها بسیار مورد توجه می باشد که در اثر عدم توجه و اطلاع رسانی بموقع به چالش های زیست محیطی، اثرات جبران ناپذیری به منابع زیستی کشور وارد خواهد شد.

جلب مشارکت آحاد جامعه با اجرای طرح همیار طبیعت در سه سطح دانش آموز،مروج و محافظ ،امضاء تفاهم نامه همکاری با سازمان صدا و سیمای استان، بسیج سازندگی، آموزش و پرورش و ...، برگزاری جلسات آموزشی و ترویجی در سطح بخشداری ها، روستاها، مدارس و هماهنگی در جهت نشست های مطبوعاتی و حمایت از تشكل های زیست محیطی از جمله اقدامات این اداره کل می باشد.

از دیگر طرح های سازمان جنگل ها، ساماندهی و تشکیل تعاونی ها و صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی در جهت بهره وری پایدار از منابع طبیعی با هدف تجمیع و هدایت سرمایه های كوچك مردمی و هم افزایی ،افزایش سطح اشتغال مولد با تاكید بر وظایف حاكمیتی در حفظ ،احیاء ، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی می باشد.

طرح ترسیب کربن از پروژه های این استان می باشد و از جمله اهداف این طرح،کاهش اثرات تخریبی گازهای گلخانه ای، احیاء منابع طبیعی با مشارکت مردم، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و رها نمودن اراضی کشاورزی که یکی از عوامل فرسایش خاک می باشد،همچنین بهره وری از زمین های مناطق خشک و کنترل بیابان و تثبیت شن های روان از دیگر مزایای طرح مذكور می باشد.

توسعه جامعه روستایی و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی ساکنان محدوده طرح می باشد که در سطح 37800 هکتار و در 8 روستا به صورت پایلوت در بخش رحمانیه شهرستان اشتهارد با همکاری فرمانداری، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، سازمان فنی و حرفه ای، حفاظت محیط زیست، آموزش پرورش، بخشداری و دهیاری در حال اجرا می باشد که با توجه به اثرات مثبت آن در نظر است این طرح در شهرستان نظرآباد به اجرا در آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار