مهدی تاج:

سهیمه 1+3 برای ایران در لیگ قهرمانان / صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های ایران

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان لیگ برتر گفت: کنفدراسیون سهمیه ها را بر اساس استاندارد و کیفیت لیگ ها تعیین می کند. ایران با 83/54 لیگ سوم آسیا است.

کد مطلب: ۲۶۴۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری پانا؛ مهدی تاج در نشست خبری اش سهمیه ایران را در لیگ قهرمانان آسیا را 1+3 اعلام کرد اما پایداری ماندن این موضوع را منوط به شرایطی دانست. او همچنین از سیاست جوان گرایی سازمان لیگ حمایت کرد و از صودر جواز حرفه ای برای باشگاه های لیگ برتر خبر داد.

مهم ترین مباحث مطرح شده توسط رئیس سازمان لیگ را در زیر می خوانید.

· درباره سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باید بگویم که کنفدراسیون سهمیه ها را بر اساس استاندارد و کیفیت لیگ ها تعیین می کند. ایران با 83/54 لیگ سوم آسیا است. پرسپولیس،نفت،فولاد و تراکتورسازی سهمیه ما برای فصل آتی لیگ قهرمانان هستند.امسال 1+3 بود. قانون جدید آمده که اولین تیمی که از ایران در آسیا بازی می کند تبلیغات زمین به خودش تعلق دارد و اگر نتیجه ایران در این مسابقات خوب نباشد سهمیه کم می شود.پس این نتایج برای جایگاه و سهمیه ما خیلی اهمیت دارد.

· قرعه کشی مسابقات 20 آذر در کنفدراسیون برگزار می شود.در کنار این موارد ژاپن پیشنهاد کرده بود مسابقات قرعه کشی نشود و تیم ها از شرق و غرب آسیا دو به دو انتخاب شوند که خیلی سخت می شد و رای نیاورد.

· کیفیت لیگ را بالا بردیم.بازی ها را خلوت کردیم و تماشاگران نسبت به آغاز لیگ بیشتر شدند.حواس مان هم به جوانگرایی بود و بدون هیچ اشکالی انجام شده است.میانگین سن استقلال 29/8 بوده است که الان به 26 رسید.پرسپولیس 28 بود و الان 26/1 بود.سپاهان 27/1 بود و الان 25/4 شده است.صبا 27/1 بوده و الان 24/6 شده است.نفت تهران 25/6 بود که الان 24/6 شده است.این ها نشان می دهد تیم ها جوان شده اند.این فوق العاده است.

· سیستم صدور مجوز حرفه ای با شروع کلاس های توجیهی شروع شد.از باشگاهها خواستیم بیایند و با این سیستم آشنا شوند.خوشبختانه 16 باشگاه امسال می توانند مجوز حرفه ای بگیرند و هر باشگاهی نتواند از لیگ برتر حذل می شود.البته فکر می کنم همه تیم های ما می توانند این مجوز را بگیرند.

· اسپانسر ما 13 میلیارد پول داده است.برخی نوشتند یک میلیارد و دو میلیارد که این درست نیست.ضمانت نامه بانکی هم داده و بقیه پول را هم در ادامه لیگ می گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار