فرماندار مرند تاکید کرد:

الزام نصب كنتورهای هوشمند برای كنترل برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی

خبرگزاری پانا:فرماندار شهرستان ویژه مرند بر الزام نصب كنتورهای هوشمند در چاه های کشاورزی برای كنترل برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی تاکیدکرد.

کد مطلب: ۲۶۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، تقی کرمی ظهر در جلسه كارگروه توسعه بخش كشاورزی شهرستان مرند با بیان اینکه 10 میلیارد ریالی برای احداث شهرک دامپروری این شهرستان نیاز است اظهار داشت: از این مبلغ پنج میلیارد ریال اختصاص یافته و مسئولان باید هر چه سریعتر به فکر احداث آن باشند زیرا این شهرک از نیازهای شهرستان مرند است.
وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات ماده 180 قانون بودجه مبلغ 30 میلیارد ریال برای سد بناب ، یک میلیارد ریال برای سد زنوز اختصاص داده شده كه می توان قدم های مثبتی در بخش آب برداشت.
کرمی به الزام نصب كنتورهای هوشمند اشاره كرد و گفت: كنتورهای هوشمند می تواند به عنوان ابزاری كارآمد در بخش كشاورزی برای كنترل برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی مورد استفاده قرار گیرد که برای تشویق كشاورزان جهت كنتوردار كردن چاه های آب باید مشوق های مناسبی طراحی و توسط دستگاه های اجرایی لحاظ شود.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید مبلغ 50 میلیون ریال وام جهت استفاده كشاورزان از آبیاری قطره ای اختصاص داده است و كشاورزان و باغداران می توانند در این زمینه اقدام کنند.
فرماندار شهرستان ویژه مرند با اشاره به پتانسیل های بالای کشاورزی در این شهرستان گفت: توسعه بخش كشاورزی در شهرستان موجب توسعه سایر بخشها در ایجاد اشتغال پایدار و فراهم شدن فرصت های سرمایه گذاری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار