شهردار تبریز خبر داد:

ویژه‌برنامه‌های بازگشایی مدارس در پنج نقطه کلانشهر تبریز

خبر گزاری پانا : شهردار تبریز با تشریح برنامه های «ستاد استقبال از مهر» از اجرای ویژه برنامه های بازگشایی مدارس در پنج نقطه شهر خبر داد.

کد مطلب: ۲۶۲۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا ،دکتر صادق نجفی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش استان، همزمان با اول مهر، ویژه برنامه های بازگشایی مدارس در پنج نقطه از شهر برگزار می شود.

وی «میدان جهاد»، «میدان ساعت»، «چهارراه آبرسان»، «میدان دانشسرا مقابل استانداری آذربایجان شرقی» و «خیابان ارتش جنوبی مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان» را پنج جایگاه پیش بینی شده جهت اجرای برنامه های ویژه بازگشایی عنوان و تصریح کرد: جشن بازگشایی مدارس با حضور دانش‌آموزان برگزیده، اجرای سرود و توزیع نمادین گل بین دانش آموزان و معلمان در پنج نقطه از شهر آغاز می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این، شهرداری های مناطق 10 گانه، با هماهنگی نواحی آموزش و پرورش و همچنین مدارس مستقر در حوزه فعالیت خود، برنامه های ویژه بازگشایی مدارس را پیگیری می کنند.

نجفی با بیان این که پیش بینی های شهرداری تبریز در خصوص بازگشایی مدارس در دو بخش مجزا اجرا می شود، اظهار داشت: شهرداری تبریز علاوه بر مشارکت و حضور فعال در برگزاری جشن‌های اول مهر، با بازبینی در آسفالت، خط كشی‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی منتهی به مدارس در معابر اصلی، گلکاری های انبوه، رنگ آمیزی نقاط مورد نیاز و امحای آگهی های نصب شده، سعی در ایجاد بستری مناسب و آرام در تردد دانش آموزان و معلمان دارد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پیش بینی های ترافیکی شهرداری در نخستین روزهای بازگشایی مدارس گفت: ستاد استقبال از مهر با هدف کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی دانش آموزان، برنامه های ویژه خود را با محوریت افزایش کیفیت خدمات رسانی ناوگان عمومی اجرا می‌کند.

نجفی ادامه داد: به مناسبت بازگشایی مدارس و آموزشگاه ها، خدمات ناوگان اتوبوسرانی تبریز به شهروندان در روز اول مهرماه رایگان خواهد بود .

وی گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری به همراه سازمان‌های تابعه نظیر تاكسیرانی، اتوبوسرانی و سازمان ترافیك در راستای مدیریت بهینه جابجایی مسافران درون‌شهری در ایام بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ و با بسیج تمامی امكانات در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به دانش آموزان و معلمان عزیز گام برخواهد داشت.
گفتنی است شهردار تبریز صبح سه شنبه اول مهر با حضور در مدرسه شاه حسین ولی، طی مراسمی زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا در خواهد آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار