جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس:

هزار و 200 برنامه در هفته دفاع مقدس فارس اجرا می شود

خبرگزاری پانا: جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: به‌مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس ۱۲۰۰ برنامه در مجموعه سپاه و بسیج در نقاط مختلف فارس برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۲۶۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردارسرتیپ ابوالفضل گزنی، در جمع خبرنگاران و در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس، گفت: یك هزار و 122 برنامه در نواحی مقاومت بسیج و 110 برنامه نیز توسط اقشار مختلف بسیج فارس اجرایی خواهد شد.
این مقام نظامی با تصریح اینكه هفته دفاع مقدس قطعه‌ای از انقلاب اسلامی است که با مبانی و ارزش‌های دینی ما گره خورده و در امتداد حرکت عاشورا قرار دارد، خاطرنشان كرد: در استان فارس قریب به 3 هزار و 500 دانش‌آموز شهید وجود دارد، كه مراسم خاص این شهدا در روز اول مهر تحت عنوان گرامیداشت شهدای دانش‌آموز در قالب زنگ مقاومت در مدارس انجام می‌شود.
وی با یادآوری اینکه روز سوم هفته دفاع مقدس نیز به نام «دفاع همه‌جانبه، بصیرت و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است،‌ گفت: روز چهارم هفته دفاع مقدس که مصادف با گرامیداشت شهدا، ایثارگران و زنان به‌عنوان اسوه‌های مقاوت و ایثار است و عمده این برنامه‌ها متوجه گلزار شهدا و عطرافشایی و غبارروبی قبور آنها در سراسر استان خواهد بود.
گزنی با اشاره به اینکه پنجمین روز هفته دفاع مقدس به نام «ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت» نامگذاری شده است، گفت: عمده برنامه‌های این روز تجدید میثاق با نماینده ولی فقیه در استان فارس و در شهرستان‌ها و حضور اقشار مختلف بسیج و سپاه همراه با اقشار مختلف مردم در نماز جمعه خواهد بود.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ششمین روز هفته دفاع مقدس را به نام «نکوداشت فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس» خواند و گفت: این روز مصادف با حصر آزادسازی آبادان بود که به همین دلیل مراسم خاصی جهت تکریم فرماندهان دفاع مقدس در سراسر استان فارس برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آخرین روز هفته دفاع مقدس تحت عنوان «عزت، پایداری و وحدت ملی» نام نهاده شده است، گفت:‌ در این روز بحث ایستادگی، عزت و غیرت ملی در مقابل تهاجم استکبار جهانی مطرح است.

گزنی همچنین از برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در طول ایام این هفته در نقاط مختلف فارس خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها با دو رویکرد فرهنگی و تبیین مبانی و ارزش‌های اسلامی و رزمی و نظامی برپا شده است که در بخش فرهنگی عمدتاً رویکرد ما به نمایشگا‌ه‌های دفاع مقدس و جنگ نرم است.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ابراز کرد:‌ امسال تغییری که در این بخش از نمایشگاه‌ها ایجاد شده مربوط به تبیین تهدیداتی است که گروه‌های تکفیری و سلفی‌ها برای منطقه ایجاد‌ کرده‌اند و در واقع یک نوع آگاه‌سازی در این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.
به گفته وی، بحث عفاف و حجاب، پیروزی 50 روزه مردم غزه، آسیب‌های دجال‌واره‌ها از جمله دیگر بخش‌های فرهنگی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در نقاط مختلف فارس است.
گزنی اظهار کرد: در بخش رزمی در تمام نمایشگاه‌های دفاع مقدس که در شهر شیراز و برخی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود رویکرد ما یک رویکرد اقتداری و دفاع مقدسی است با این تفاوت که برنامه‌ریزی کردیم عمده برنامه‌هایی که بخش فرهنگی و نظامی مطرح می‌شود به سمت جنوب استان فارس که برادران اهل تسنن زندگی می‌کنند، بیاوریم یعنی در شهر خنج به‌عنوان محوریت ساکنان اهل تسنن برنامه‌های خوبی اجرا می‌شود.


این مقام ارشد نظامی در فارس اضافه کرد: امسال ‌نمایش اقتدار گردان‌های بسیج را در شهر خنج برگزار خواهیم کرد زیرا عمده تبلیغ گروه‌های تکفیری به سمت مسلمان اهل تسنن است که ما تلاش می‌کنیم در اینجا بحث آگاه‌سازی را انجام دهیم و به همین جهت هم بحث‌ رزمی و هم فرهنگی را در این شهرستان پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی با یادآوری اینکه در تمام نمایشگاه‌های دفاع مقدس بحث نمایشگاه کتاب نیز مطرح است، گفت: همچنین یک بیمارستان صحرایی را در ایام هفته دفاع مقدس به‌مدت یک هفته در خنج پیش‌بینی کردیم که نزدیک به 30 گروه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت رایگان به مردم این منطقه خدمات ارائه می‌دهند.
گزنی ادامه داد: حتی در این بیمارستان نیز خدماتی چون اتاق عمل، آزمایشگاه و رادیولوژی سیار نیز درنظر گرفته شده است که پیش‌بینی ویزیت بیش از 10 هزار نفر را در این بیمارستان کرده‌ایم.
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد:‌ همچنین در شهرستان استهبان نیز خدمات درمانگاهی تخصصی و فوق‌تخصصی سیدالشهدا(ع) به مدت چند روز خدمات رایگان را به مناطق شرق استان فارس ارائه می‌دهد ضمن اینکه گروه‌های پزشکی نیز به منطقه شرق فارس اعزام می‌شود و در هشت درمانگاه تخصصی و یک مجتمع درمانی در شیراز و شهرستان‌های فارس که متعلق به سپاه است نیز تخفیف بین 20 تا 50 درصد را برای ایام هفته دفاع مقدس ویژه بسیجیان در نظر گرفته‌ایم.

اجرای مسابقات ورزشی چندجانبه نیروهای مسلح، دیدار با ائمه جمعه و تجدید میثاق با نمایندگان ولی فقیه، پیاده‌روی خانوادگی بسیجیان، سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری یادواره شهدای محلات تحت عنوان «روایت‌گری خاطره سیره شهدا»، مسابقه وبلاگ‌نویسی توسط قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه(س)، همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، نشست‌های بصیرتی و روشنگری در محیط دانشگاه‌ها و مدارس در سراسر استان فارس، خدمات پزشکی و مشاوره رایگان به آحاد مردم و نشست‌های حلقه‌های صالحین با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی بود که گزنی از آنها نام برد.
او اضافه كرد: همچنین در بخش پروژه‌های محرومیت‌زدایی در هفته دفاع مقدس، 92 مورد پروژه محرومیت‌زدایی در هشت موضوع در استان فارس اجرا می‌شود که از آن جمله می‌توان به احداث و بازسازی مساجد، خانه بهداشت، خانه عالم، احداث راه روستایی، احداث پل، بازسازی گلزار و قبور شهدا و زمین‌های ورزشی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار