مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش اقتصاد هنر و همایش بین المللی قرآن در شیراز

خبرگزاری پانا:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به زودی دبیرخانه دائمی همایش اقتصاد هنر به عنوان یک موضوع مهم و کاربردی در شیراز راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۲۶۰۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزار پانا، بهزاد مریدی قبل از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مهم اقتصاد هنر اظهار داشت: آخرین همایشی که در مورد موضوع اقتصاد هنر برگزار شده مربوط به سال 81 است که با راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش اقتصاد هنر سعی در احیای این موضوع به عنوان یک ضرورت خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: وقتی از اقتصاد فرهنگ صحبت می شود تما زوایای فرهنگ در قالب و چارت های مختلف و متفاوت مورد بررسی قرار می گیرد و به نوعی فرهنگ موضوعات مختلف را شامل می شود در حالی که اقتصاد هنر صرفا موضوعات و مسائل مرتبط با هنر را در بر می گیرد.
وی با بیان اینکه تا کنون به صورت تخصصی موضوع هنر مورد بررسی و نقد اقتصادی قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دبیرخانه دائمی از تمام اقتصاددانان در سطح کشور دعوت می کنیم که به صورت تخصصی هنر را مورد بررسی قرار دهند.
مریدی با توجه به اهمیت و ضرورت مطالعات علمی در زمینه اقتصاد هنرخاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نظر دارد با همکاری سازمان ها و نهادهای هنری، اقتصادی و دانشگاهی «همایش ملی اقتصاد هنر» را در تا پایان سال جاری برگزار کند.
وی با اشاره به اهمیت علم اقتصاد هنر به عنوان یک دانش راهبردی و هادی از بعد سیاست گذاری و برنامه ریزی درحوزه هنر اضافه کرد: اقتصاد هنر به عنوان دانشی مطرح شده که در اتخاذ شیوه‌های حمایتی و هدایتی مناسب به منظور تشویق و ترغیب مشارکت بخش غیردولتی در فعالیت‌های هنری، فرهنگی و افزایش سهم سرمایه‌گذاری افراد و بنگاه‌های هنری در تولید و ارائه خدمات فرهنگی نقش موثری دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: با فعالیت جدی و پیگیری تخصصی هنر از بعد اقتصادی می توانیم به سمت تجاری شدن هنر نیز گام برداریم.
وی ایده پردازی تخصصی را از مزایای توجه به اقتصاد هنر برشمرد و یادآور شد: با راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش اقتصاد هنر در شیراز ابتدا به صورت پایلوت در قلمروی کوچکتری اقدام خواهیم کرد و بعد آن را به سایر استان ها و سرتاسر کشور تعمیم خواهیم داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: فراخوان این همایش همزمان با راه اندازی رسمی این دبیرخانه دائمی از مهرماه کلید خواهد خورد.
وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به راه اندازی دبیرخانه همایش بین المللی قرآن در شیراز ابراز داشت: به زودی دبیرخانه همایش بین المللی قرآن و اسلام از منظر اسلام شناسان غربی در شیراز راه اندازی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار