هفته دفاع مقدس بهانه برگزاری دومین دوره جشنواره تئاتر بچه های مسجد

خبرگزاری پانا: دومین جشنواره تئاتر بچه های مسجد در نیمه اول مهرماه 1393 به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط مدیرت امور هنری شهرداری مشهد با همکاری انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزار می شود.

کد مطلب: ۲۶۰۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رئیس انجمن نمایش استان خراسان رضوی گفت: در نوروز 1393 با توجه به ایام فاطمیه به دنبال شکل گیری یک قالب مذهبی برای اجرای تئاتر بودیم که در نهایت به طرح تئاتر بچه های مسجد رسیدیم که این طرح با موفقیت اجرا شد و مساجد استقبال خوبی از آن داشتند .
علی روحی ضمن بیان اینکه مساجد در طول 8 سال جنگ حق علیه باطل همواره یکی از پایگاه های اصلی دفاع مقدس بودند، اظهار کرد: دور دوم جشنواره تئاتر بچه های مسجد به مناسبت هفته دفاع مقدس جهت مشارکت هرچه بیشتر مردم در هنر تئاتر در مهر ماه 1393 برگزار می شود .
وی بیان کرد: دور اول جشنواره دارای نقاط ضعفی بود که از جمله آنها می توان به برخی از متون اشاره کرد اما برای جشنواره دوم سفارش متن داده ایم و مساجدی که متن خوب نداشته باشند را یاری می کنیم .
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی بیان کرد:جشنواره دوم باید از لحاظ کیفی رشد داشته باشد و نمایش ها با کمترین نقص بر روی صحنه بروند تا به خوبی بتوانند رشادت های شهدا و جانبازان عزیز کشورمان را برای مردم یادآوری کنند .
روحی استفاده از ظرفیت هنری محلات مختلف از طریق مساجد را یکی از اهداف این جشنواره دانست و افزود: در جشنواره اول افرادی توانستند در زمینه نویسندگی و بازیگری توانایی خود را نشان دهند لذا در این جشنواره باید استعدادیابی دنبال شود و حتی اگر نمایشی استاندارهای لازم را داشته باشد شانس اجرا در سالن های تئاتر شهر مشهد را برای عموم خواهد داشت .

وی تصریح کرد: در مساجد استعدادها و ظرفیت های هنری خوبی وجود دارد و جشنواره تئاتر بچه های مسجد به تئاتر شهر مشهد کمک می کند زیرا با نمایان شدن نیروهای با استعداد و حفظ ارتباط با آنها می توانیم در موضوعات دفاع مقدس پشتوانه قوی تری برای ارائه تولید داشته باشیم .
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی در پایان ضمن تشکر از معاونت فرهنگی شهرداری و مدیریت امور هنری شهرداری مشهد، خاطر نشان کرد: با کمک شهرداری می توانیم اقداماتی انجام دهیم تا هنر نمایش در همه جای این شهر نفس بکشد و این هنر را بین مردم ببریم تا آنها بتوانند از این هنر استفاده کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار