354 کانون مساجد در استان بوشهر ، کار هدایت افراد بی سواد به کلاسهای سواد آموزی را انجام می دهند

خبرگزاری پانا : رییس اداره سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : کانون های مساجد دارای ظرفیت های خوبی برای هدایت افراد بیسواد به کلاسهای سوادآموزی می باشند و دراستان بوشهر 354کانون مساجد اعلام آمادگی کردند که کار هدایت افراد بی سواد به کلاسهای سواد آموزی را انجام دهند .

کد مطلب: ۲۶۰۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، بهنام نیا درنشست با مدیر دبیرخانه کانون مساجد استان بوشهر گفت : مساجد ، پایگاههای اصلی سوادآموزی در اسلام است.
و ی با تشریح رویکردهای جدید آموزشی ، به طرحها و برنامه های دوره های سوادآموزی اشاره کرد و افزود : کانون های مساجد دارای ظرفیت های خوبی برای هدایت افراد بیسواد به کلاسهای سوادآموزی می باشند که با بهره کیری از این ظرفیت ها می توان علاوه بر سوادآموزی به جهت دار بودن آموزش نیز کمک کرد .

بهنام نیا با بیان اینکه تألیف کتاب قرآن دوره انتقال که یک کتاب ملّی و در استان انجام گرفته است اظهار داشت : در همین زمینه چندین جلد کتاب هماهنگ و مشترک با ادارات دیگر تولید و نشر داده شده است .
وی جذب اولیاء بیسوادزیر 49 سال و جوانان باز مانده از تحصیل 20-10 سال پس از راستی آزمایی را از مهم ترین اهداف در امر سوادآموزی دانست و تأکید کرد: با توجه به پراکندگی بیسوادان و مشکلات جذب آنها سوادآموزی علاوه برحالت کلاسی به صورت فرد به فرد نیز دنبال می شود .

مزارعی مدیر دبیر خانه کانون مساجدنیز تعداد کانون های فعال در سطح استان را 354 کانون بر شمرد و افزود : از طریق قرآن آموزی می توان فرد بیسواد را به سوادآموزی نیز تشویق کرد .
وی با توجه به انگیزه کم افراد در با سوادی شیوه قرآن آموزی و استفاده از جوانان مساجد درکمک به شناسایی از بیسوادان را مهم ذکر کرد.

لازم به ذکر است : کانون مسجد توحید بوشهر بعنوان رابط کانون مساجد استان با معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار